View Single Post
Først og fremst, så anbefaler jeg at du gjør ditt beste for å fullføre utdanningen Er ikke snakk om mer enn et halvt år igjen uansett! En ekstra grad er alltid kjekk å ha, uansett hva du ønsker å jobbe med.

Bygg og anlegg (som du viser interesse for) starter vel ikke sin før til høsten uansett (?), så jeg anbefaler deg, som sagt, å fullføre barnehagelærerutdanningen.

Siden du er 25 år, og har fullført studiespesialisering, så har du dessverre mistet ungdomsretten din til VGS. Så jeg tror du er nødt til å ta opp de programfagene som trengs for bygg og anlegg som privatist. Jeg er ikke 100 prosent sikker på at det er slik det fungerer, så for å bekrefte ville jeg ringt til de som har med skole å gjøre i Trondheim.

Du KAN visst nok søke deg inn på Bygg og annlegg, men du vil bli sist i køen, å komme etter dem som har ungdomsrett. Det vil bli langt mindre skole for deg enn medelevene dine, mtp. at du har allerede tatt fag som norsk, naturfag og samfunnsfag. Du vil kun møte opp i bygg og anlegg-fagene.
Sist endret av xghost; 11. januar 2018 kl. 18:30.