View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Å slutte med Subutex cold turkey når du står på alt over 2mg daglig er veldig ambisiøst.
Jeg trappet meg ned til langt ned i desimalene, 0,5 til 0,25 og så kutte.

Det som gjelder er å klare å opprettholde edrueligheten.

Om du begynner igjen, IKKE gå opp til f.eks samme dose som du sto på.
Start med 0,5mg under tungen. Se hvordan du føler deg etter 2-3 timer. Er du ikke frisk/stabil, ta 0,5mg til. Ikke gå over 1mg med mindre absolutt, absolutt nødvendig.

Hold deg til 1mg om dagen til du føler deg stabil.
Så hopper du ned til 0,75mg f.eks.
Det beste hadde vært 0,2mg Temgesic så du virkelig kan dosere riktig. Det må nok en eventuell lege eller DPS hjelpe med.

Vanskelig å dele opp 8mg i 16 eller 32 like biter
Vis hele sitatet...
Takk for svaret. Det du skrev her var kloke ord og noe å vurdere seriøst. Tror ikke at jeg er helt klar for å slutte enda...Trodde at jeg var det, men man kan ta feil. Er enda 2 dager til jeg får tilgang på Subutex igjen, så hvis ting ikke blir bedre til da så kommer jeg sannsynligvis til å skaffe. Da skal jeg prøve og ta 1mg hver dag, eventuelt bare annenhver dag. Så trapper jeg ned etter planen din så godt det lar seg gjøre, orker ikke å blande inn noen lege eller helsevesen denne gangen.
Får bare begynne på cirka 1mg som sagt, stå på det i 1 måned eller så lenge jeg føler for det...Og derifra ta mindre og mindre biter hver uke. Svarte altså, at denne Subutexen skal være så vanskelig!