View Single Post
Hei, i dag ble jeg vekt i sengen av at politiet brøyt opp døren min.
Døren var låst, men de ringte ikke på eller banket på først, dette var ifølge dem "for vår egen sikkerhet".

Razzian dreier seg om et rasjonelt brev jeg skrev til fastlege der jeg ga han saklig kritikk for det jeg mener er ansvarsfraskrivelse.

Triggeren i dette brevet var trolig:
"Hvis pasienter/personer gjentatte ganger blir ignorert og fradømt rettighetene sine på en uverdig måte, samt. blir ignorert av et samfunn, så kan dette blomstre frem ekstrem sinne, og slike folk som f.eks Anders Behring Breivik kan oppstå i ekstremtilfeller, og sinne vil rettes mot det samme samfunn"

Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.

Uansett, her er hovedspørsmålet mitt:
Politiet har gjort skader på dør, listverk, ringeklokke.
Hvem er det som skal betale for reperasjoner i slike saker når man ikke har gjort noe ulovlig? Jeg ble heller ikke innbrakt, og uansett hva legen oppfatter som trussel og ikke, så har ikke jeg fremsatt noe lovbrudd/trussel mot han eller andre personer.

Dette er en kommunal leilighet som jeg leier, og jeg har enda ikke fått i huseier i kommunen til å svare på det jeg lurer på. Så jeg tenkte å spørre her og få innspill som kanskje kan hjelpe meg hvis jeg blir pålagt kostnadene på reperasjonene, og husk jeg nektet aldri å åpne, jeg ble tatt på sengen bokstavelig talt uten mulighet for å låse opp.

De tok også beslag i en startpistol og en luftpistol "for sikkerhets skyld", og jeg har aldri truet noen, èi med våpen. Har de lov til dette?

Jeg legger ved bilder av skadene:
http://bildr.no/image/NlorYTM1.jpeg
http://bildr.no/image/N0VXNzBO.jpeg

(Hvis noe av dette strider mot noen av NFF regler, kan jeg vær så snill å få beskjed på PM på hva jeg må endre slik at jeg kan evt. få omformulere meg?)

Det kom også ambulanse og lege som tok en "mental undersøkelse" av meg der han konkluderte med at jeg var frisk.
Jeg mener fastlegen har brukt maktmissbruk i denne saken.
Sist endret av Deftones; 9. mars 2015 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.