View Single Post
Vel, mye debatt her gitt..

Det er bra at Politiet har pågrepet en person som de mener å være lommemannen og jeg håper han får den straff og hjelp som han trenger og fortjener.

Jeg synes dog at denne saken viser oss hva internett gjør med personvernet til folk i dette landet. Når man i media utgir så mangen identifikatorer, som i seg selv ikke er nok til å peke på et spesielt individ, men som til sammen, ved hjelp av noen enkle søk i telefonkatalogen/gule sider og skattelistene gjør enhver idiot i stand til å finne ut hvem dette er.
Dersom man i tilegg er litt bilinteressert så kan man jo se at enkelte av bildene fra huset til vedkommende inneholdt bilder av biler som det bare finnes en eller to av i landet.

At dette gjøres før personen er funnet skyldig i de sakene han er siktet for synes jeg er trist og viser at vi kommer nærmere og nærmere et samfunn med offentlig gapestokk, hvor man kan bli plassert uten en rettferdig behandling av saken sin.

Ja, kanskje rettssytemet her i landet ikke er perfekt, men jeg synes ikke det er opp til enkeltmennesker på et diskusjonsforum å fungere som "judge and jury" som man sier på fint..

(sånn, da hadde jeg fått ut litt frustrasjon i dag også... )