View Single Post
Tenkte å lage en tråd dedikert til metamfetamin-relaterte opplevelser og psykoser. Jeg har prøvd stoffet ved flere anledninger, og alle gangene har det blitt et skrudd resultat med jævlige ettervirkninger. Flott om andre legger ut erfaringer, men seriøst, hold kvaliteten oppe! Ta dette som en advarsel om hva som kan skje hvis du bruker mye meth lenge av gangen.

Hvert avsnitt inneholder ca. én hendelse som skilte seg ut under perioden vi holdt på. Hver episode er sann, og for de som har prøvd metamfetamin vil det garantert virke familiært. Effekten er at man blir lys våken og føler seg generelt sett helt konge. Alt er perfekt, tilsynelatende, men det er noe alvorlig psykologisk som sniker seg inn allikevel selv om dette i utgangspunktet er et av de heftigste stimulantene som finnes.

I utgangspunktet hadde jeg ingen planer om å prøve dette stoffet, men når man omgås rusa folk i lengre perioder så ender man alltid opp i en eller annen situasjon der man gjør noe uventet. I begynnelsen ble jeg bare veldig våken. Etter hvert som tiden (og dagene) gikk, kom vrangforestillingene frem. Jeg og kompisen min fikk for oss at kåken var full av mikrofoner, så vi startet å skrive alt ulovlig til hverandre på gule post-it-lapper som vi brant opp etter bruk. Fra tid til annen sa vi ting som "GLAD VI IKKE SELGER ECSTASY LENGRE." høylytt ut i rommet. Hadde politiet hatt mistanke kunne de bare raidet oss, men dette var ikke åpenbart for oss i den tilstanden vi var i. Har også lest om denne erfaringen hos andre kjøpmenn som har brukt meth, så jeg tror det er en viss standard i tankemønsteret man pådrar seg. Sluttet med methen før det ble en vane, og sluttet også å selge stoff siden det også ødelegger deg mentalt på mange måter i lengden.

Demontere en sofa. Jeg hadde mistet "noe" og dette "noe" hadde lagt seg et sted i sofaen. Etter at alle putene var tatt fra hverandre og foret var sjekket for dette "noe", gikk jakten videre med et skruhjern og et par elektriske verktøy. Vi fikk aldri sofaen helt sammen igjen, så den endte opp som to to-seterere uten ordentlig armlener på ene siden istedenfor en fireseter.

På denne tiden laget vi partykapsler med diverse speed og psykedeliske stoffer. En gang hadde vi masse kapsler fylt med gul MDMA men klarte å overbevise oss selv om at ingen kom til å kjøpe dem fordi de var gule. Smarte som vi var helte vi ut noen og førti kapsler med mange titalls gram MDMA, grindet det sammen med tørket chilli, grillkrydder og kreatin, før vi sprayet hele miksen med Colgate munnspray og satt den i ovnen. Heldigvis hadde ikke virkestoffet tatt skade, og det ble senere laget noen rimelig bra kapsler med "rød mdma" og 2C-B oppi. For å akkommodere misbrukermarkedet lagte vi egne spesialkapsler med så mye vi kunne trøkke av hvert virkestoff oppi som vi i tillegg spraylakkerte med fluoriserende farge. Et par folk dukka aldri opp igjen etter å ha ignorert rådene våre og spist to istedenfor bare en. Generelt sett gav vi egentlig faen, men jeg sørget for at ingen ekte kompiser fikk noe som var spraylakkert og/eller farlig.

En brun ecstasy-sort kom på markedet fra oss en gang i denne perioden her. Fullt overbeviste om at hvite ecstasy-tabletter med apple-logo på ikke var kule nok til at folk gadd å betale 6.000 for 100 stk bestemte vi oss for å file ned logoen på alle sammen før vi sprayet dem med sykkelolje og rustfjerner. De ble også rullet i kreatin for å glitre og ble kjørt gjennom en dose chillipulver for ekstra giftig smak og for fargens skyld. DXM ble også klisset ut over rundt to tusen av disse rakkerne før de ble solgt videre til folk som slikket på dem og konkluderte med at de måtte være jævlig heftige. Alt foregikk inne på et trangt og lukket bad, og jeg er glad det var kompisen min som satt mesteparten av tiden der inne med alle løsemidlene fra diverse hårspray og sykkelspray i lufta.

Sovne midt i en setning. Kompisen min gjorde det fra tid til annen, og det gikk akkurat å få nok liv i han til å si "hæ?" før han sluknet igjen, uansett hvor mye man ristet og ropte til han. En av gangene ble jeg så irritert på han at jeg bare hang han i n-stilling ut fra et vindu mens jeg selv stakk inn på badet og spilte tennis. I åtte timer. Jeg var helt lys våken og ventet på at en annen kompis skulle komme på besøk, men klarte å slukne helt uten videre i ... seks timer mens stakkaren febrilsk ringte og banket på. Å våkne var som å ha blunket, så jeg trodde først jeg hadde reist fremover i tid før jeg så meldingene på mobilen.

Mobiler er ondskapsfulle. De avlytter deg, uansett, så vi kastet faktisk to fullt brukbare nye Sony Ericsson-telefoner rett i peisen fordi vi leste på pakken at de hadde 3G (noe som for oss i øyeblikket betydde automatisk rapportering direkte til politiet). Min egen mobil fikk også hardt gjennomgå i denne perioden, og ved et uhell klarte jeg å spise 7-tasten. Denne ble heldigvis erstattet av de hyggelige menneskene på Lefdal-verkstedet som måtte bytte stikke, underkontakt, kameradeksel, kameralinse og skjermdeksel etter at jeg hadde påført den ti års slitasje på én kveld da jeg brukte mobilen til å grinde virkestoffer vi skulle ha i kapsler.

De gangene vi spilte musikk hørte vi koda meldinger til oss på platene. Det gikk mye i minimal techno og relaterte sjangre, og sanger som Dub Kult - On and on (Guido Schneier Remix) skjønte vi fullt ut.

Den lokale fastfoodsjappa trodde vi var et senter for kriminelle jugoslavere, så vi brøt oss inn midt på natten og stjal en søppelbøtte for å ødelegge operasjonene deres.

Grevling i kjelleren. Kompisen min torde ikke gå ned dit. Grevling, seriøst.
Edit: Som nevnt i en seinere post: På et tidspunkt fyrte jeg av en revolver to ganger gjennom en dør for å drepe denne grevlingen. Etter skuddene var avfyrt og døren forsiktig åpnet konkluderte jeg med at den hadde stukket av (vinduløst rom, logikk!), så kompisen min torde gå ned i kjellerrommet. Har aldri fått med meg hele historien om denne grevlingen, men såvidt jeg hørte var det en annen methkompis av han som hadde fucka med huet hans en gang de satt der nede sammen.

Jeg har en nabaztag hjemme, og på grunn av en cock-up på serveren deres startet den å sende ut vilkårlige meldinger med maks fem minutters mellomrom. To timer gikk med på å skrive ned disse og sende de videre på SMS til en estlender vi kjente (som skjønte svært lite av det hele) for at han skulle tolke hva den prøvde å fortelle oss.

Ryddemani. Ryddigste huset i gata, det var denne kåken. Bortsett fra at litt av parketten ble ødelagt etter at jeg hadde kostet samme flekken i fire timer, og en teflonkjele som hadde mistet hele teflonbelegget etter at kompisen min skrubbet den med vanlig teflonskrubb i ca. et døgn.

Samle reststoffer til seinere. Av en eller annen grunn fikk vi for oss at det var en god idé å samle opp alt vi hadde av reststoffer fra kapsler og putte det i én miks. Det startet som en pulverblanding som etterhvert smeltet til en tyktflytende brunsvart guffe. Etter et grovt estimat kunne vi telle rundt søtten forskjellige substanser som var i miksen. Glad vi aldri kom så langt som å putte det i laktose og selge det. Eller, rettere sagt, jeg har aldri solgt det, men ryktene sier at det har vært to dødsfall og et par sykehusinnleggelser. GREAT SUCCESS!

Ettervirkninger
Slik jeg ser det er ettervirkningene ganske jævlige, og kan være mer psykotiske enn selve rusen. Man lander med en akselerasjon på ca. 1000km/s^2, så man vil føle seg rimelig jævlig. Ikke bare rimelig jævlig, men jeg endte med å innbille meg at jeg hadde fucka meg opp for livet og at jeg hadde et uhelbredelig narkotikaproblem som kom til å vare for evig. I tillegg mistet jeg all stolthet over det jeg hadde gjort noen gang i livet og følte meg slapp og tiltaksløs i noen uker etterpå. I tillegg var det en del spaced shit som skjedde da jeg sov. Første gangen var på sofaen til kompisen min, da jeg våknet støtt og stadig av at mennesker plukket på meg. Jeg hylte ut at de måtte slutte og lurte på hva slags drittfolk kompisen min hadde invitert. Kåken var egentlig tom.

Natt 1: Natten var hard, gang på gang våknet jeg opp fordi Coo sendte meg masse meldinger om at jeg måtte ringe han så fort som mulig. Meldingene hadde aldri blitt sendt, og jeg begynte nesten å gråte i det jeg fortvilet prøvde ringe han som anvist men telefonen ikke gav riktig respons. Kompisen jeg dro meth med åpenbarte seg på rommet mitt og jeg hadde en lang samtale med han, før jeg våknet på gulvet og innså at jeg egentlig hadde pratet med stumtjeneren min.

Natt 2: Torsdag natt var den aller verste natta jeg har opplevd noen sinne. Jeg våknet brått i mørket, hele rommet begynte å tilte nedover som på ketamin. Jeg prøvde nytteløst å vase rundt i mørket etter PCen min (av en eller annen sær grunn), og kom så langt at jeg så ikonene på skjermen (har jo egentlig passord som skal dukke opp først?) før jeg våknet med dyp angst i min egen seng der jeg ser rommet smelte, plankene i taket bytte plass og vinduet bøye seg frem og tilbake. Moren min fant meg i fosterstilling i et hjørne på rommet mitt med lyset påslått en gang på morrakvisten.

Natt 3: Jeg var helt overbevist om at min mor hadde byttet rommet mitt med datarommet, dvs. at jeg sov på det rommet jeg hadde brukt før. Da jeg gikk ut av rommet og kom ut ved kjøkkenet tenkte jeg "damn, hvordan har de greid å flytte rommet fysisk?", før jeg snudde meg og skjønte at alt var som normalt.

Natt 4: Da jeg våknet opp begynte jeg å pakke. Jeg skulle til utlandet med mine besteforeldre, og da måtte jeg ha snowboardutstyr og shorts. Etter at en laptop og alt undertøyet til moren min hadde blitt voldelig presset nedi en liten trillekoffert gikk det opp for meg at jeg ikke skulle noen verdens sted allikevel.

Natt 5: Ingen vilkårlige oppvåkninger med skrullete tanker, men jeg var fremdeles fucked i en del dager etterpå. Shit, hadde jeg visst at ettervirkningene var så jævlige hadde jeg vært nok testa det allikevel av ren kuriositet men vært bedre forberedt...

That's all, folks. Ikke driv med metamfetamin, det fører bare til piss. Enkelte tror de får mye gjort med en combo av meth og diazepam (valium), men de som sier det skjønner ikke hva de driver med og burde bankes i hodet med hammer (eller nyktres og forklares sunn fornuft).
Sist endret av Nichotin; 22. september 2014 kl. 00:53. Grunn: Forklaring og noe fucked norsk. Og ja, som milo9000 påpekte, det staves metamfetamin :)