View Single Post
Har du headset/ear plugs med noise canceling? Det gjør sikkert det hele mer levelig. For bruk på natten så kan du bruke disse gule øreproppene. Om du ikke fikser å sove med ørepropper så er jo alternativet å kjøle godt nok ned før du legger deg slik at du sover hele natten uten at tempen blir for høy men det fordrer jo at du får kontroll på glippen i vinduet.

Er det H vindu du har som er hengslet oppe og som åpner utover? Er det jeg har, og jeg kommer til å mekke en plate som dekker det vinduet som jeg fester med borrelås eller magneter til karmen. Så fester jeg slangen til platen og lar vinduet stå åpent så den varme luften går ut av leiligheten. Tettelist rundt platen og god innfestning vil gjøre at det ikke lekker inn varm luft og vil sikkert stenge ute endel lyd også. Så kan platen enkelt settes på eller taes ned om en ønsker mer dagslys eller temperaturen ikke krever bruk av ac. Kanskje du kan gjøre noe tilsvarende?

Ser ut til at det blir brukt for min del, skal hente/sjekke ut en brukt en på søndag. 12.000 BTU som skal klare opp til 45 kvm og som har max db på 57 tror jeg det var. Et par år gammel, visstnok lite brukt. Om den virker ok så blir det kjøp på søndag.
Sist endret av random67489; 25. mai 2018 kl. 22:44.