View Single Post
Sitter pr nå med denne berømte Zyxel alle snakker så varmt om. Kjører den i bridgemode og ting fungerer tilsynelatende OK. Jeg har lenge hatt 100/100mbit ifra min lokale Altibox tilbyder og vært ganske fornøyd med hastighet og lave respons tider. I August fikk jeg tilbud om oppgradering og gikk for 300/300 linja. I og med at jeg har 3 podukter ifra dem fikk jeg 500/500 som bonus

Jeg opplever veldig stor variasjon på hastigheter innen Norge og det store utland. Jeg har vært i kontakt med Lyse direkte og de har ikke noe kapasitets problem nasjonalt eller utlandet. Ifølge han jeg snakket med skulle de ha 100gbit mot utlandet via level3 og 10gbit igjennom Globalcrossing.

Så .. er det mulig at det er denne Zyxel boxen som lager snur på linja mi mon tro ? Ifølge Lyse så skulle denne fungere utmerket hva det angår linjehastigheten min, men er noe i tvil om det. Er mange i denne tråden som skriver at Zyxel boksen har fått nytt hjem på dynga.

I og med at jeg også har IP telefon ifra Altibox vil jeg gjerne ha denne fungerende uten å måtte bruke Zyxel boksen, men har ikke funnet noe konkret svar i denne tråden. Å putte telefon kablen i switchen vil heller funke dårlig vil jeg tro. Det jeg lurer på da om evt phone adapter vil fungere . F.eks et slikt et :

http://www.senetic.no/product/SPA112...FcoGcwodGnIACQ

Om det gjør det hvilke instillinger må jeg dytte inn i det for å få det til å fungere imot altibox?

Jeg kunne gjerne tenke meg å komme i kontakt med andre som også har 300mbit og oppover ifra Altibox for å teste linje kapasiteten mellom oss.

Mitt oppsett pr i dag HET media konverter -> Zyxel (bridgemode) -> HPg5server (router) -> cisco3560