View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Personlig kan jeg ikke se for meg at dette vil ha særlig store praktiske konsekvenser for noen. Det blir litt mer risikabelt å smugle nobligan - sjansen for å bli tatt er den samme, men konsekvense n blir større), men man forbyr ikke noe som før var ulovlig. Kanskje vil færre mennesker smugle det nåe enn før, kanskje forblir tilgangen på gata stabil. Men hva så? Rent prinsippielt er det ingen endringer overhode, hverken negative eller positive.
Vis hele sitatet...
Men det er jo en grunn for at tramadol i utgangpunktet er ett B prep og dem sterkere stoffene regnes som A? Er det riktig å flytte det til A preparat bare fordi det blir smuglet masse av det inn i landet? Blir ikke det litt missbruk av grupperingene å flytte på stoffer bare for at man ønsker sterkere straff for det illegale markedet? Så vidt jeg vet så har ikke mengden stoff som blir smuglet noe med hva som kvalifiserer ett stoff til enten A eller B preparat, men heller med missbruk potensiale, hvor avhengighetsskapende ett stoff er og hvor sterkt preparatet er.

Også kan det vel kanskje tenkes at det kan ha en negativ effekt å flytte på stoffet om smuglere da velger å ta inn sterkere stoffer med høyere profitt fordi risikoen har blitt like høy?

hva tenker du om det?