View Single Post
Sitat av hotline Vis innlegg
For at TVen skal bli sentrert hvor vi vil ha den, så vil festet være midt mellom to stendere. Så enn skrue i en stender er heller ikke mulig her. TV-festet er ett no-gap feste, så det vil ikke være svingbart, TVen vil være klistra til veggen.

Ser at jeg ikke blir klokere av dette heller, da det er likt her som alle andre plasser, noen er skråsikre på at det ikke går, og andre sier det går fint som bare det. Baah
Vis hele sitatet...
Så lenge du bruker skikkelig gipsanker er jeg rimelig sikker på at det vil gå veldig bra, selv om du ikke fester i stenderen, men 100% garanti kan jeg ikke gi.
Jeg har festet opp mye i gips, og Molly plugger i gips sitter veldig godt, jeg våger å påstå at gipsplaten vil løsne fra veggen før TV'n detter ned, dersom du bruker 10mm Molly plugg i metall.

Dersom du ikke tar sjansen, så gjør du som allerede foreslått av andre, åpner opp veggen og lager skikkelig feste fra stender til stender og tetter veggen igjen.
Jeg ville ikke tatt meg bryet, da jeg er sikker på at det vil holde om du fester veggfeste til TV'n med 4x10mm (evntuelt 8mm) Molly plugg.
Jeg husker ikke hvor mange kilo hver Molly plugg skal tåle, men mener å huske at det står oppgitt på pakningen.
Molly Pluggen i plast jeg lenket til i forrige innleg står oppgitt til 35 kilo, Mollly plug i metall tåler mer.
Dvs. at hver Molly plugg alene skal kunne bære vekten av TV'n din.