View Single Post
Sitat av Lima Vis innlegg
Snakker vi om hu blonde med briller som jubler og skriker når hun har gjettet riktig. "Helt riktig, pasienten har kreft" Og dama jubler og heier for at de hadde riktig, kanskje litt upassende i de tilfellene med alvorlig sykdom.
Vis hele sitatet...
Vær så snill å si at du ikke føler deg støtt på vegne av de involverte....

Dette er ett underholdningsprogram hvor 2 lag skal gjette hvilken sykdom en person har. Det er klart at man har lov å feire at man har rett. Det poengteres også ofte at de ikke feirer selve sykdommen men konkurransen.

Vel, noe av innholdet du ikke fikk med deg gikk jo ut på at det er veldig vanskelig å beskrive oppførselen jeg refererer til. De over deg i tråden har også sett programmet og skjønner hva jeg sikter til. Har du ikke sett programmet er det ikke mye du kan bidra med - selv om jeg skulle ha prøvd å beskrive væremåten hennes.

Jeg kjenner henne ikke personlig, og kan derfor ikke mislike henne personlig. Jeg misliker den personen hun fremstår som i dette programmet.

Ellers takker jeg for et svært konstruktiv bidrag.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det med meg, men dersom du ikke klarer å beskrive hva irritasjonsmomentet er, er ikke dette bare en tråd for å finne feil ved denne personen?
Hva ser du for deg at skal komme ut av denne diskusjonen?

Det er helt tydelig at du har noe personlig i mot denne personen da alt du klager på er person og ikke sak.
Du setter ikke kunnskapen hennes i tvil men selve personligheten samtidig som du prøver å sette en diagnose på henne.