View Single Post
Sitat av Gufsfraframtida Vis innlegg
Får prøve å gjenta hva jeg konkluderer. ( Tredje gang ) :

"Det er jo Michael Flynn som uttaler seg så kryptisk, om amerikanske myndigheters beslutninger at en må nesten tro han mener islamistisk kaos var en villet konsekvens. Jeg vil begrense meg til å si at det var en konsekvens."
Vis hele sitatet...
Ja, men du har også konkludert med at USA støttet IS' "blomstring" på bakgrunn av dette dokumentet i seg selv.

Sitat av Gufsfraframtida Vis innlegg
Det virker på meg som Juan Cole ikke er fryst fast i et ståsted. og at han har beveget seg betraktelig fra artikkelen du linket til ( Mai ) til nå ( Desember ) hvor han altså tar inn artikler som sier at "In fact, Flynn said, the U.S. deliberately backed extremist groups within the Syrian rebel movement as far back as 2012"

Og det som har beveget ham, det som har skjedd i mellomtiden, er jo utspillene fra Michael Flynn.
Vis hele sitatet...
Det er utspillene til Flynn som nødvendigvis ligger bak sitatene av Flynn. Selvsagt. Jeg kjenner ikke til Cole utover det jeg har linket til, men det er ikke spesielt vesentlig hva han skulle mene om saken – poenget var kun å vise til at også folk utenfor dette forumet er uenige i dine tolkninger. Faktum er fortsatt at hverken DIA-dokumentet eller intervjuet med Flynn gir grunn til å tro at det var "villet politikk fra USA sin side at Islamsk Stat fikk blomstre", slik du har påstått.