View Single Post
Trådstarter
149
Nå er jeg ingen ekspert. Men slik jeg har forstått det så etter 16 timer faste eskalerer de "positive" effektene og blir enda mer forsterket derfor noen mener at å kjøre 20 timer faste gjerne ikke hver dag men 2-4 ganger i uken er en fordel.

Jeg trener 18 timer inn i fasten. Kjenner jeg er litt trøtt på dette punktet før trening. Men er vel vanlig etter å stått opp kl 06 jobbet fysisk i 8 timer. Så tar jeg meg en liten kaffe og er jævli klar for trening og blir overhodet ikke sliten eller lei på trening får mer energi jo lengre ut i treningen jeg kommer. Noe jeg la merke til og var litt interessant.

Leste også at det var bedre å trene på slutten av fasten slik at du avbryter fasten rett etter trening noe som gjør at kroppen og musklene er mye mer åpen for næring og proteinsyntesen forsterkes enda mer. Men nå er jeg ingen ekspert og sikkert mange som har forskjellig meninger om dette og jeg har ikke satt meg så godt inn i det at jeg klarer å forklare alllt det forskjellige som skjer med kroppen slik jeg har lest.