View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Psyken var relativt dårlig før, fra januar til juni, men har hatt det sånn i 4 år på rad i den perioden (aner ikke hvorfor læl), før jeg begynte å ruse meg. Mye innleggelser og lite skole som fikk meg til å henge etter som sleit enda mer på psyken. Pluss at jeg ble syk fysisk så ble sengeliggende i nesten 2 månder. (Det hjalp ikke mye hehe)

Det med hukommelsen startet i mars da jeg tok amfetamin dagen etter mdma og etter det føltes ingen ting ekte ut og hadde bare glemt alt.

Vil si jeg alltid har hatt en sterk psyke som står igjennom nesten alt selv hvor jævlig det er, men er fortsatt mer utsatt for å få halliser og paranoia av alt. Føler jeg er på kanten av psykose inn i blandt. Vet ikke om jeg kan si jeg har en sterk psyke, når jeg er så sensetiv mot det. Biter tenna sammen egt å venter til det går over
Vis hele sitatet...
Du får unnskylde meg at jeg er noe moraliserende i dette innlegget mitt her, men med dine forutsetninger så burde du egentlig holde deg langt unna pepper. Dette er ikke noe personlig altså, for jeg var bare 17 når jeg startet selv, men jeg har hatt bare 2 skikkelige psykoser i hele mitt liv - så jeg har tålt det ganske så godt. Aldri hallusinasjoner utover skyggefolket eller å kanskje høre litt feil etter alt for mange dager våken. Selv de andre i miljøet sier at jeg tåler det sjeldent bra - og jeg er av den typen som hater å sove, så sånn egentlig gjør jeg alt feil, men allikevel så mister jeg ikke fatningen. Dette er det jeg mener med å ha en sterk psyke når du holder på, for selv etter mange dager våken så står jeg fortsatt å danser eller noe sånt når folk flest egentlig har gått lei for lenge siden. Sånn holdt jeg på mens jeg var i jobb også, sånn at jeg gikk 4-5 dager våken uten at mine kollegaer merket det på meg - så sov jeg noen timer før det var pån igjen med nye 4-5 dager. En god del av det som drev meg var nok PTSD også som lå der å ulmet...

Når det er sagt da så har det vært en forandring med min psyke de senere årene, sånn at jeg raskt kan få skikkelig heftige angstanfall og paranoide oppheng knyttet opp mot noen hendelser som ble litt traumatiske - så jeg bør egentlig ikke holde på lenger jeg heller. Det er smart å vite egne begrensninger, og når det ikke er gøy lenger da er det bare å legge det på hylla - i hvert fall for en periode - og det var ikke før de PTSD symptomene mine forsvant at alt raknet for meg, ironisk nok.

Jeg har en stebror som er schizofren på grunn av det livet han har levd, og han er fullstendig på vidda hele tiden. Han er egentlig en fin fyr, men han er fullstendig umulig å forholde seg til, for man vet aldri hva som kan skje der i gården. Så det er jo den andre siden av det å ruse seg man ikke tenker på før det er for seint...For ett utrolig ensomt liv han må leve...
Sist endret av tasmus82; 26. juli 2022 kl. 20:24.