View Single Post
Sitat av oggen Vis innlegg
Det var unødvendig å skrive 5FDP. Det kan jeg aldri tenke meg at noen på Freak.no har trodd. Det er ikke det vi debatterer heller om hvem som har noe innflytelse på krigen i Ukraina. Tråden heter Putins drøm.
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg det. Men
hva hadde dette med putins drøm og gjøre?

Xasma, jeg har nok reflektert mye og lenge (mange 10år) på atomvåpen og konsekvensene både av bruk og i det hele tatt å ha de stående i siloer, ubåter osv. rundt om i verden.

Som jeg har utrykt tidligere i tråden så tror ikke jeg at det vil bli tatt i bruk, aldri, ikke minst av frykten for alle parter, dette med selvutryddelse, men også av mange andre faktorer. Men om mitt senario stemmer så kan det jo både av misforståelse grunner og ulykker osv. skje at det allikevel blir et senario. Da blir det prisen vi må betale, men den debatten blir for mye og ta her, så da får vi opprette en annen tråd hvis ønske om det.

Nå satt jeg nettopp og så «Debatten» på NRK, og atomvåpen ble ikke nevn med et ord og blir det i svært liten grad i andre fora som jeg følger med på. Jeg tolker det slik at vi er to sider, de som frykter bruk av atomvåpen og de som ikke frykter det. Hva som er rasjonelt er vanskelig og si, men debatt handler jo om at man har forskjellig syn på ting.