View Single Post
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Jeg driver og vurderer nytt kamera og står mellom disse to ettersom jeg har lyst til å drive med film og foto. Jeg har allerede notert meg noen fordeler og ulemper.

5D Mark II:
+21MP
+Fullformatsensor
+Full HD videoinnspilling
-Ikke opptak i 60fps

EOS 550D:
+opptak i 60 fps
+omtrent like bra som 7D
+18MP
-Croppa sensor

Jeg vil høre hva deres meninger om disse kameraene. Dere som eier et av kameraene fortell om hva dere synes om deres kamera. Batterilevetid, fysikk, meny (regner med at de er ganske like med få unntak) osv.
Vis hele sitatet...

Når du skriver at du er i tvil, og at du har lyst til å begynne å ta bilder - da regner jeg med at du har liten erfaring.

Jeg har selv aldri prøvd MARK II, men er storfornøyd med 550D.

Mark II D koster myye mye mer enn 550D, og er du "amatør" og skal ha et kamera som har alle funksjoner du trenger ++ funksjoner for de mer avanserte - så går du for 550D.

Her kan du se noen bilder jeg selv har tatt med 550D:

www.500px.com/SFLindheim

550D har også diverse firmware som du kan laste ned - disse gir deg fler funksjoner til kameraet. F.eks. kan du få kameraet til å få en lik ISO ++ som Mark II D.

Gå for 550D, det har jeg gjort - og jeg angrer ikke ett sekund.

Mvh Sondre

EDIT:

Når det gjelder batterilevetid, så varierer dette veldig avhengig av ISO. Jo høyere ISO, jo mer strøm tilføres til bildebrikken i kameraet - dette bruker også mer batteri, og skaper støy i bilde. Selv pleier jeg ikke å måtte trenge å lade kameraet mer enn 1-2 ganger hver 2 uke. Dog så bruker jeg ikke kameraet mitt mer enn 1-3 dager i uka, i korte perioder.

Meny osv. er enkel å forstå, og videokvaliteten på 550D holder mer enn nok.
Sist endret av chelsae_killer; 31. oktober 2011 kl. 02:11.