View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er mye i forklaringene her, cannabis er jo mildt psykedelisk og kan få tankene til å fare av sted, man ser koblinger mellom ting som kanskje ikke har det etc. Og så er det disse som desverre ikke helt forstår all forskningen de leser og mener cannabis kan kurere alt fra kreft til magetrøbbel.
For disse er det umulig å tenkes at kanskje, bare kanskje, så er det den generelle avholdsmentaliteten som er skyld i det? Folk flest har aldri rørt stoffet, eller sett virkningene av det. Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk generelt er ganske skeptisk til å introdusere enda et rusmiddel?

Men, jeg ser jo de samme vrangforestillingene hos alternativ-medisin folkene, de er like overbevist om at det er "krefter i myndighetene" som holder folk fra sannheten om det ene og det andre. Jeg ble sittende å høre på en sint fyr som klagde over hvorfor politiet ikke brukte klarsynte i alle forsvinningssaker, jeg nevnte James Randi sin million dollar challenge for overnaturlige fenomener og han holdt faktisk kjeft etterpå, men jeg lurer på om det kom mer av sjokket av å bli motsagt enn innholdet mitt for til og med de andre healerne styrte unna denne gubben mye av kvelden.

Enda et fenomen er jo basert på missforståelser, slik den Anonyme brukeren over er et eksempel på: Ja det er ting som er utelatt fra skolebøker. Først og fremst fordi grunnskole/ungdomsskole/videregående ikke er fordypende emner og man har rett å slett ikke plass i pensum til å få med alle detaljene.
Men, utsagnet "historien er skrevet av vinnerne" finnes det flere eksempler av, bl.a. Japans fornektelse av Nanjing massakren, at Amerikanerne selv skapte en av sine mest beryktede seriemordere:Ted Kaczynskiv ar en glimrende student med en lysende fremtid, men ved å utsette han for psykisk tortur, også kjent som Project MKUltra knakk han sammen og brukte tiden sin på disse jævlige tingene. Problemet er at visse folk drar dette alt for langt og uten noe slags bevis begynner å postulere alskens konspirasjoner.