View Single Post
Sitat av luni Vis innlegg
Skjønner at samfunnsvitenskap har et dårlig rykte hos mange, men det her har du ikke noe belegg for å hevde. Nå er ikke Homoforskning noe eget emne på kriminologisk fakultet lenger, men jeg tok det i sin tid og de hevdet absolutt ikke det samme som trådstarter. Rett nok er det begrenset med biologi man lærer der, men det betyr ikke at man ignorerer f.eks. tvillingstudier som tyder på arvelige komponenter.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg mener at du ikke har belegg for å hevde det du hevder. Vi begge konkluderer ved hjelp av vår egen empiri uansett.

Se f.eks hjernevask, et program som tar et oppgjør med samfunnsvitenskapen i Norge. Programmet får virkelig frem hvor lite "formbare" disse forskerne er, de rikker en tomme fra sin hypotese.
Når samfunnsviterne blir stilt til veggs med f.eks "hva baserer du dine påstander på", så lirer de av seg "jeg har jo selv vært barn" eller "jeg syntes ikke det er så viktig å hvite forskjellen på en som er homofil og en som er hetero"

Morsomt leste akkurat en artikkel hvor eksperten mener:

- Er det viktig?
Nylund, som selv har en homofil bror, er likevel delt i spørsmålet om det er viktig å vite hva som avgjør en persons legning.

— Hvorfor skal en finne det ut, og hva gjør man den dagen man vet det? Og hva vil konsekvensene bli, spør LLH-lederen"


Min personlige mening er at samfunnsvitere i stor grad er venstrepopulister, store deler av akademika er jo relativt til venstre i det politiske landskap, så de føyer seg etter det mest politiske korrekte som er i vinden.

Pinlig!