View Single Post
Har selv aldri brukt det, men jeg har en nær som hevder å ikke ha tatt skade av sin bruk fordi det "bare er 12-15 gram på en kort periode". Men jeg er naturligvis skeptisk til at han ser så lett på det.

Jeg opplever at han ved flere tilfeller med alkoholkonsum har fått en oppførsel jeg aldri har sett han ha før, og jeg har sett han drita mange ganger på våre år. Når jeg påpeker oppførselen dagen etterpå forstår han ikke noenting og husker omtrent ikke noe av hva han har foretatt seg. Det er kort oppsummert glede og aggresjon om hverandre, panikk, desorientering og total blackout fra et minutt til det neste.

Sist dette skjedde var han overbevist om at han hadde fått noe i drikken sin, da han forstod at oppførselen og hele han var så fjern at ikke alkohol alene kan forårsake en slik tilstand. Men han insisterer på å ikke ha tatt noe selv.

Det jeg frykter er at bruken som har vært har gjort skade på kroppen på en slik måte at han reagerer annerledes på alkohol enn tidligere. Men dette hevder han er umulig?

Bruken hans var ikke "bare en stripe på byen i helgene", men både før, under og etter festligheter, hjemme alene på fylla, i bilen før kafébesøk en vanlig hverdag, og til og med under bilkjøring. Jeg har ingen erfaring med rus og vet heller lite om hvordan det er vanlig å "teste det ut" og under hvilke omstendigheter, men fornuften og logikken min tilsier ikke at denne stilen han har kjørt er vanlig hos en "streit fyr som bare vil teste ut kokain en liten stund for å ha prøvd det"?
Sist endret av slipsnaal; 20. september 2019 kl. 01:43.