View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er en av disse idiotene som stekte med alt for høy varme hele tiden. Nedsiden er jo at du ødelegger stekepanner, i tillegg til å kanskje øke kreftfaren:P

Steking skal ikke være stir-fry eller flambering, slik høy varme krever konstant tilsyn og at du vet hva du driver med, dette er en feil de fleste folk gjør: BRUK MINDRE VARME OG MER TID.
Baconsteking er kanskje en fin øvelse i dette, bacon blir best når du steker det lenge på lav varme, sånn type 3 av 9 på styrke (irriterende at vi ikke har noe standard på dette, det er jo standarder på gassinstilling på komfyrer så hvorfor ikke elektriske også?) og la de få kose seg en 20 minutter (jeg liker knasende sprø bacon).

De første gangene jeg holdt meg til det strenge regimet om å ikke bruke for mye varme så var jeg nesten sikker på at jeg endte opp med rå torsk. Jeg fulgte stekeinstruksene på pakken pinlig nøyaktig og så litt skeptisk på torskefileten foran meg, det som fulgte var en spiseopplevelse nesten på nivå jeg bare har hatt på restaurant før: gaffelen kunne elegant dele muskelfibrene til fisken fra hverandre og fisken var saftig og smakte godt.

Da innså jeg at jeg i alle år trodde jeg kunne i det minste å steke noe rett.. så feil kunne jeg ta

Forøvrig er det denne jeg har brukt nå i ca 5 år: https://www.kitchn.no/nettbutikk/gry...anner/9054700/
Sist endret av Dodecha; 6. juli 2018 kl. 10:45.