View Single Post
Sitat av Duddy Vis innlegg
Jeg er dog uenig i måten folk blir henrettet på i USA i dag. Det er desidert billigere samt mer ærefullt med henrettelse ved skyting, som effektivt bare koster et par kroner.
Vis hele sitatet...
Jeg tror folk flest heller vil sovne inn å dø i søvne enn å vente på å bli drept med et brutalt smell, sterke smerter en stund, evt. Et knust kranie og most hjerne. Og jeg kan love deg at det hadde kostet mer enn et par kroner. Det å ta livet av noen med gift koster voldsomme summer, det er enorm planlegging bak og tidkrevende sikkerhetsprossedyrer for å unngå enhver tenkelig feil. Det samme vil gjelde for skyting. Prisen ville faktisk vært langt høyere ved skyting da vi måtte implementert sikkerhetsprosedyrer og lovgivning helt fra begynnelsen uten å ha noen å se på for erfaringer.


Sitat av Duddy Vis innlegg
jeg skulle gjerne se sex forbrytere bli kastrert på de mest middelalderske måter, for så å la dem blø ut. Istedenfor å skyte en morder så kan du jo rett og slett banke han/hun til døde
Vis hele sitatet...
Nå kommer heldigvis dette av helt åpenbare grunner ikke til å bli iverksatt i det norske straffesystemet.
Sist endret av Relevant; 2. juli 2017 kl. 14:21.