View Single Post
* Leser du kanskje bare rusmiddelforumet for moro skyld, og ler av oss som faktisk bruker det seriøst?
Vis hele sitatet...
Mest for moro skyld, men kan godt spør etter erfaringer\meninger etc. Så på en måte har jeg brukt det seriøst.


* Leser du kanskje bare rusmiddelforumet for moro skyld, og ler av oss som faktisk bruker det seriøst?
Vis hele sitatet...
Nei. Er litt interessert i rusmidler, var mer før, men greier ikke å legge det helt ifra meg. Selv om jeg ikke eksperimenterer noe lengre. Dette er og en av de få forumene man kan diskutere det meste relatert med dette. Noe som jeg synes er bra, da det ikke er mange norske sider man kan gjøre dette.

* Har du vanskelig for å tillate deg selv å tro at det du lærte på ungdomsskolen ikke nødvendlgvis gjenspeiler virkeligheten?
Vis hele sitatet...
Hmm, ikke alt. Jeg vet ikke hva de sier på ungdomskolen nå til dags. Men f.eks trappetrinn teorien de tok opp når jeg gikk på ungdomskolen. Det er så enkel som, hasj fører til heroin. Noe det kan gjøre. Men måten man forteller det på så høres det ut som hasj gjør at du heroin, miljø og mange andre faktorer som bidrar til at en person går fra lettere stoffer til heroin får ikke alltid særlig oppmerksomhet. Men som sagt, det skal virke forebyggende.
Og det er ikke ALT som blir sagt stemmer når man skal ha forebyggende tiltak, tilsnakk?

* Har du lett for å adoptere velformulerte meninger uten egentlig å reflektere veldig mye over innholdet selv?
Vis hele sitatet...
Både og. Ingenting som er kjekkere enn at meningen man allerede har blir skikkelig testet. Og liker når noen kommer med skikkelig gode teorier\meninger som gjør at man nærmest må bortkaste dem man allerede sitter med.
Men opplever oftest at noen brukere har samme mening som med, men er enormt mye bedre å formulere seg enn hva jeg er. Da kan jeg stjele litt av formuleringene etc. Skal ikke si hvem

* Foretar du noen form for research før du handler ut i fra informasjon og meninger som du finner her?
Vis hele sitatet...
Ja, har lest litt om rusmidler. Spesielt viss det har vært viktig å skaffe seg riktig informasjon. Da stoler jeg ikke på dette forumet alene, og nå det allerede er en interesse skal det ikke så mye til for å prøve å finne mer informasjon om ett aktuelt emne.

* Og føler du at du er tilstrekkelig kritisk og åpen i forhold til nye perspektiver på bruk av rusmidler?
Vis hele sitatet...
jeg tror det, men det er litt vondt å svare på dette synes jeg. Da jeg kanskje synes det kan det være ett flertall som er totalt uenige i at jeg er det.. Hvem skal man da stole på? Meg selv selv eller flertallet? Kommer jo og helt an på hva slags perspektiv de andre har. Kanskje de misforstår meg, eller omvendt.
Dårlig eksempel...
Viss jeg har ett perspektiv liker jeg å diskutere det. For å evt sjekke om jeg er helt på trynet eller om det kan vise seg å stemme. kanskje det har svakheter jeg ikke har tenkt over eller tenkt på i det hele tatt.. Kommer jo og helt an på hva man snakker om.
Jeg har tatt feil før, hvorfor ikke nå.
f.eks mange mener sikkert dette er ett narkoforum. Og perspektivet de har er at dette forumet gir tips hvordan man ruser seg. Og uskyldiggjør narkotika. Media har kanskje bidratt til dette synet, da nff har fått noen overskrifter gjennom historien. Men jeg mener kanskje at det er bra at man kan komme en plass og prøve å skaffe seg hjelp\erfaringer osv osv. Selv om ikke alt her stemmer. Men så blir kilder oppgitt som tilbyr ok informasjon.
Man kan tenke seg at en person som vil prøve lsd, kanskje informasjonen personen har fått her redder h*n fra en bad tripp. Da man er klar over hva psykedelika innebærer.
Denne personen hadde mest sannsynlig tatt lsd uansett, og hvordan ville samme person behersket bad tripp uten ett snev av ok informasjon?
Eller hva med tråden til don vito (er det riktig nick) der han advarer mot speed, kun via erfaringene han har fått? Jeg tørr å banne på at historien hans virker bedre enn historiene man kan høre på skolen eller på gata? Og kun ved hjelp av en erfaring, litt av "livshistorien" hans.

Dette er på en måte ett bevis på at man trenger ikke halve sannheter og "propaganda" da sannheten oftest er mer forebyggende enn de vanligste virkemidlene man bruker for å forebygge eksperimentering\bruk av ulovlige stoffer.
Noen av grunnene jeg mener nff er mye mer enn narkoforum der brukere tipser hverandre om hvordan man skal bli ruset og oppfordrer til det.
Nff er ett bra forum, sjeldent jeg har vært borti ett forum der man kan møte på så mange forskjellige folk. Men kanskje det er jeg som er for åpen for visse perspektiver eller omvendt. You decide...
Ikke de beste eksemplene btw..

Morsomt tråd forresten, har ikke sett denne før nå.
Sist endret av sneipen; 25. oktober 2009 kl. 01:51.