View Single Post
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Nettopp den konkrete brukererfaringen, de velformulerte informative postene og den adoptive holdningsskapende tonen i forumet blant de mange bidragsyterene er grunnen til at jeg ikke er udelt negativ til forumet. Skal ikke nekte for at jeg har lest en del morsome tripprapporter og ristet lettere sjokkert og underholdt på hodet he he.

Men som sagt, jeg mener at forumet kan være for liberalt. Det er ihvertfall inntrykket jeg har. Sier ikke at jeg har rett.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg kan nok tildels være enig med deg på sett og vis. Men det er også noe av poenget, forumet skal være liberalt og ikke dømmende, samtidig som det skal spre god informasjon, brukererfaringer, perspektiver, meninger og råd til de som søker dette. Det skal være mulig å diskutere, spørre og dele uten å møte en vegg av den kontroversielle rusmiddel-informasjonen som florerer almennheten. Med et slikt utgangspunkt er det klart at ting kan bli rettet litt for positivt, men for å veie opp for dette har vi mange diskusjoner om skadevirkninger, fordeler/ulemper, tråder som xtapolapocetl sin HPPD erfaring, Don Vito sitt speed misbruk, rapporter som beskriver bad trips, tråder som min angående råd og veiledning når det gjelder psykedelika, mentalmelts sin tråd om hva slags faktorer som burde taes under betrakning når man beveger seg inn i psykedelikaens verden, "den store <insert navn> tråden" tråder som gir en ganske objektiv oversikt over stoffene osv.

Oppe i alt dette reflekteres også naturligvis meningene og holdningene våres i innleggene vi skriver. Dette er trossalt et diskusjonsforum som mentalmelt påpekte, og i et diskusjonsforum er det klart at store deler her inne er preget av subjektivitet.