View Single Post
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Leser du kanskje bare rusmiddelforumet for moro skyld, og ler av oss som faktisk bruker det seriøst?
Leser primært rusmiddelforumet for å underholde meg selvfølgelig, uten at dette er på bekostning av andre, men også til å finne informasjon jeg leter etter, eller bare generelt øke kunnskapsnivået angående dette eller ganske tabubelagte temaet.

Har du vanskelig for å tillate deg selv å tro at det du lærte på ungdomsskolen ikke nødvendlgvis gjenspeiler virkeligheten?
For all del ikke. Himler nærmest med øynene hver gang det kommer en autoritær person og skal lange ut om hvor farlig hasj e.l. er, uten noen konkrete begrunnelser utenom de vanelige om hvordan du kommer til å havne på heroinkjøret, eller i verste fall dø (litt satt på spissen men..).

Har du lett for å adoptere velformulerte meninger uten egentlig å reflektere veldig mye over innholdet selv?
Først ville jeg si nei på dette, men tror jeg gjør det en del underbevisst. Hender jeg leser en mening også reflekterer utifra dette, da tidvis, uten å tenke over at det kan hende personen med meningen var helt på jordet.

Foretar du noen form for research før du handler ut i fra informasjon og meninger som du finner her?
Er ofte mer omvendt. At jeg finner informasjon her, for så å lese på andre steder, sjekke YouTube o.l. Dette fordi jeg aldri hadde hørt om mye av det man finner i dette forumet.

Og føler du at du er tilstrekkelig kritisk og åpen i forhold til det som for deg oppfattes som nye perspektiver på bruk av rusmidler?
Føler meg mer åpen enn kritisk, noe som ikke er helt heldig vil jeg tro. Nå skal det nevnes at jeg stort sett bare lurker på rusmidlerforumet, uten å bidra betydelig.
Men, ja, jeg føler jeg er kritisk og åpen nok, med rom for forbedring.

_

Fin post Mentalmelt.