View Single Post
Hei. Det er mulig jeg poster i feil underforum. Om så er tilfelle håper jeg på at jeg får beskjed om hvor det skal postes, og ikke at admin bare sletter tråden uten å informere.

Jeg har en leilighet like utenfor Bergen Sentrum (Danmarksplass). Det tar ca 10 minutter å gå til senter av sentrum, og det går kollektiv hvert 5 minutt i alle retninger.

Leiligheten er på 50 kvm. og har ett soverom med dobbelseng. I stuen har jeg mulighet for å sette opp en sovesofa, slik at det kan sove en eller to gjester der også.

Jeg er ny på dette, og aner ikke hva jeg bør ta for å leie den ut. Jeg skulle teste siden, men endte opp med å legge leilgheten ut for ca. 600 kroner natten. Jeg får ca. 10 henvendelser for dagen fra folk som ønsker å leie den, men jeg mistenker at jeg har underpriset leiligheten grovt. Jeg trodde jeg la den ut for 600 per pers./natt, men det virker som om dette var for hele leiligheten uavhengig av antall gjester.

Her kommer en rekke spørsmål, håper noen er i stand til å svare på noen av dem ihvertfall:

- Er det mulig å ta pris per pers. på nettsiden deres, istedenfor hele leiligheten slik jeg har gjort nå?
- Hvor høy pris kan jeg ta for en sentrumsnær leilghet som dette uten at det er avskrekkende?
- Hvordan fungerer det med rengjøring? Pleier folk å vaske ut etter seg? Hvis ikke vil jeg ha et ekstra gebyr for dette, er det noe Air Bnb er behjelpelig med?
- Går det an å ha ulik info på leiligheten til ulike tider? Feks. at jeg i august har plass til seks, mens jeg ellers bare har plass til to? (tenker da selvsagt på sykkel-VM som skal arrangeres)
- Hvordan er dette mtp. skatt?

Eller tas alle generelle erfaringer med å leie ut via Air Bnb imot med stor takk!