View Single Post
Dodecha:
Det er korrekt at jeg vet særdeles lite om teater, men å påstå at det jeg sier er "totalt usant" når det kommer til den politiske tilhørigheten til tilnærmet alle som går på teater er jeg sterkt uenig i, trodde dette var allmennkunnskap. Å påstå noe annet blir å fornekte det åpenbare.

Det finnes naturlig nok ikke noen forskning som har blitt utført og som jeg kan lene meg på, men alt man trenger å gjøre er å ta seg noen turer og observere publikum. Utifra ansiktene (ja, du hørte meg riktig) og klesstilen kan man lett konkludere med dette er typiske SV-folk og andre sosialister.
Er man fremdeles usikker kan man gjerne slå av en prat med dem og diskutere politikk, så kan man legge den død en gang for alle.
Nå var det forøvrig du som begynte å komme med usakligheter å blande inn ting som rasisme i diskusjonen.

Jeg kan si meg delvis enig i din argumentasjon rundt det med legemidler, hovedpoenget mitt var at jeg synes at det brukes alt for mye på støtte til kunstnere som ikke gjør annet enn å tilfredsstille sin egen omgangskrets + noen få andre.

Vi kan sikkert ende den her. Du har ingen problemer med disse tilskuddene, mens jeg personlig skulle gjerne sett at det gikk til viktigere ting. Tenk hva en liten prosentandel av disse pengene kunne utrettet, det er faktisk snakk om svimlende summer som utbetales årlig. La oss si 1/4 av tilskuddet ble fjernet. 50 mill årlig, tenk hva det kunne hjulpet med når det kommer til fritidsklubber og aktiviteter for fattige barn som ellers vanker gatelangs og begår kriminalitet.
Ting som virkelig gagner samfunnet...