View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
holymountain: Det er et relativt omfattende spørsmål og jeg skal prøve å gi deg et utfyllende svar.

Det er ikke eventuelle bakterier som forstyrrer magen din når du spiser psykedelisk sopp men de psykedeliske stoffene i seg selv: Psilocybin og psilocin. Det er ikke gjort omfattende forskning på dette, siden det er få som er villige til å betale for en slik studie (studier får ofte donasjoner og penger basert på at noe lønnsomt eller viktig skal komme ut av forskningen).
Men noen teorier går ut på at reseptorer i tarmene aktiveres av psilocin (5-HT3 serotonin reseptorer) og disse igjen aktiverer en reaksjon i vagus nervesystemet som er forbundet med kvalme.
Igjen dette er en teori, basert på kunnskapen av noen med over gjennomsnittlig interesse for temaet, de har lest rundt informasjon som allerede eksisterer og funnet dette som den mest plausible forklaringen. Det er meg bekjent ingen studier på akkurat dette punktet heller.

Det finnes rett å slett ingen data, offentlig som jeg vet av, med en analyse av bakteriekulturer i psykedelisk sopp, ingen av de offisielle medisinske journaldatabasene gir noen treff på søkeord om bakterianalyser av psykedelisk sopp eller andre analyser av innholdet. Mer bredt kan man lese at sopp inneholder viktige mineraler som Kalium og Riboflavin og Niacin (B vitaminer) og D vitamin, de inneholder også antioksidanter og Betaglukaner som påstås å ha stimulerende effekter på immunforsvaret.

Artikkelen du linker til er et helt annet tema og har særdeles lite relevans med inntak av psykedelisk sopp, dog er hele feltet om bakteriesymbiosen kroppen vår består av svært interessant (og uhyre vanskelig tema).
Sist endret av Dodecha; 2. juni 2017 kl. 13:31.