View Single Post
Sitat av sneipen Vis innlegg
Fikk cirkadin av legen for en stund siden, og er overrasket over resultatet.
Første kvelden jeg tok jeg 5 stk, ble noe trøtt så sovnet raskere men jeg våknet rundt 8-9 tia og var uthvilt.
Etter det tok jeg 2stk for å sovne litt raskere og tidligere, og jeg våknet av og 90% av tilfellene i 6-10 tia. Av og til vknet jeg så tidlig at jeg måtte sovne igjen. Noe som ikke var så lett siden jeg var våken. :P
Normalt sett så våkner jeg aldri uthvilt og har hatt problemer med å sovne.
Jeg tviler på at det var placebo da jeg ikke har opplevd noe lignende før.
Nå har jeg ikke mer og søvnen er lik som tidligere, men har bestilt fra bioeva. Håper det fungerer like bra og at jeg får det snart..

Men er det normalt å oppleve så drastisk forbedring av søvnkvalitet og at rytmen blir påvirket så raskt som etter første dose?
Det er nesten litt for fantastisk.
Kan og legge til at humør osv steg mange hakk da jeg gikk på dette og fikk sovet skikkelig ut og likevel oppleve dagen slik jeg egentlig ønsker.
Kort og godt sagt, helt fantastisk.
Vis hele sitatet...

Cirkadin er det samme som Melatonin, og det er et fantastisk stoff mot søvnforstyrrelser. Synd at Statens legemiddelverk må inn og kontrollere bruken av dette, for det kan umulig være mer skadelig enn de mer tradisjonelle tablettene mot søvnforstyrrelser. Mange av de som brukes i dag er jo vanedannende i tillegg, så en kan spørre seg selv hvorfor staten skal blande seg inn i dette. Det er en av grunnene til at jeg misliker sterkt å bo i Norge. Staten invaderer livet ditt. Melatonin virker svært effektivt, hvis det tas i rett dose. For meg så er rett dose 9 mg, dvs tre ganger det legen har foreskrevet. Jeg har testet dette ut med forskjellig styrke i lang tid nå, og 9 mg er den dosen jeg trenger. Da sover jeg utrolig godt, drømmer normalt og våkner uthvilt dagen etterpå. Har fått 3 mg utskrevet av legen, med 6 ganger på resepten -så jeg vet ikke hva som skjer når jeg har brukt opp resepten. I USA selges dette som helsekost, og etter min mening burde dette også være tilgjengelig uten resept for nordmenn. Men Statens Legemiddelverk skal jo blande seg inn......har fått vite via google søk at Melatonin også er en sterk antioksidant. Så usunt kan det umulig være.