View Single Post
5G per dags dato er jo ikke relevant utenfor et svært begrenset antall plasser i Norge da 5G fortsatt er i "beta". Og ikke rullet ut og tilgjengelig overalt. Vil det skje innenfor din ny mobils levetid? Kanskje men det er ikke sikkert. Vil du klare deg med 4G? Ja helt sikkert, hvor mye data bruker du idag, og opplever du at hastighet eller ping er for dårlig til mobil-surfing? Det kommer jo litt an på ditt behov naturligvis, hvor mye du laster opp og ned via mobil og hvilke krav du har til hastighet7ping etc. Men de fleste vil jo klare seg med 4G selv etter at 5G er mulig. Om du ikke opplever at dagens 4G er en begrensning for din bruk idag så vil du klare deg utmerket på 4G med mindre du endrer bruken din radikalt.

Er det verdt å kjøpe 5G? Jeg hadde ikke betalt ekstra for 5G idag. Ikke før 5G er ferdig eller tilnærmet utbygd og er tilgjengelig de jeg ferdes mest. Det kan være at 5G blir relativt kostbart i starten, eller ustabilt eller trekker for mye strøm eller ikke gir opplevd nytte i forhold til bruken du har. Å kjøpe 5G kun for helgarding tror jeg ikke er noe vits. 2-3-4 år fram i tid har du sikkert byttet ut den mobilen uansett.
Sist endret av _abc_; 20. september 2020 kl. 04:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.