Tråd: nFF i media
View Single Post
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
I denne ukens P3 Dokumentar som jeg er med i (diskuteres her), får talsmannen for Vann- og avløpsetaten et spørsmål fra journalisten om han kan få ta bilde av et kart over tunnelene rundt om i Oslo. Svaret blir et nei, etterfulgt av:

"Vi har en del folk da, som synes det er ganske spennende å gå på jakt etter hulerom, tunneler og alt mulig sånt rundt i Oslo by. Mye av det er jo ikke vårt, men det vi har oppdaget er at vi har jo kommet over nettsteder på nettet hvor du ser folk som driver med dette som de kaller for UE, eller Urban Exploration som dem kaller det.”

Ikke så mye tvil på hvilke nettsteder (på nettet ) det er snakk om akkurat.
Vis hele sitatet...
I dag fant jeg en artikkel i aftenposten aften, hvor de skrev om kloakksafari, at folk hadde blitt anmeldt for det også videre. Dette var da papirutgaven, som jeg ikke har for hånden, og jeg finner den ikke på nett enda.

Det jeg ble mest nyskjerrig, lattermild, irritert og frustrert over, var at de i en faktaboks nederst på siden skrev noe slik:

[CENTER]Forlatte steder i Oslo:

Valkyrie T-bane
(en stasjon jeg ikke husker navnet på)
Ølhallene
Katakombene under Universitetet
Katakombene under Youngstorget
En togstasjon jeg ikke husker navnet på
+ noen andre plasser verdig en tur.

Denne informasjonen er funnet på diverse nettfora[/CENTER]

Synes det er uansvarlig, og dumt av Aftenposten, som er en seriøs avis, å gjøre dette. De skrev også hvor folk hevdet å ha tatt seg inn i kloakksystemet (Thoryllo?), og annen informasjon.

Diskuterte dette med min bestemor, og hun fortalte om at dette var slik de hadde holdt på med da de var små. Ingen av oss synes det var spessielt lurt å skrive plasseringen på disse stedene.

Peace