View Single Post
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Igjen, har du sjekket ut irccloud.com? $50 i året, mye av det du beskriver.
Vis hele sitatet...
Den så ganske grei ut. Eneste er, som du sier, at det koster penger - i dag har jeg nok blitt litt bortsjemt med at alle slike ting er gratis. så når ting koster 5$ i måneden så oppleves det dyrt og blir en terskel for å ta det i bruk.

Men takk for tips, hadde ikke kommet over akkurat dem når jeg googlet. Ser ut som den beste løsningen så langt. Så blir bare et spørsmål om jeg synes det er verd prisen Mulig å teste ut gratis (mister kun allways-online - men greit for en testperiode i hvertfall), og se om man blir aktiv nok på IRC til at det er verd prisen. Skulle bare ønske de hadde en dekstop-klient (f.eks. electron-basert), men det kan man jo delvis simulere med å bare bruke chrome sin funksjonalitet for å gjøre bokmerker til en applikasjon.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg tror i grunn ikke det er mer mystisk enn at mange av oss fortsatt bor i kommandolinja - delvis selvvalgt, delvis av nødvendighet. Når du av ulike årsaker først er stuck med kommandolinja, så er IRC enkelt og praktisk.
Vis hele sitatet...
Kan se den. Kommandolinja brukes jo til en del fortsatt, spesielt på unix-baserte systemer. Men selv til jobb, på en maskin som kjører linux, merker at at jeg i større og større grad har gått vekk fra terminalen til mer gui-baserte løsninger. (eksempelvis bruker jeg ikke lenger git i terminalen, men heller den innebygde i intelliJ - jeg bruker ikke lenger curl men bruker heller postman o.s.v.)
Sist endret av etse; 26. mai 2021 kl. 14:01.