View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Svaret på spørsmålene dine er jo krystallklare.

Hvor mange ganger har Russland krenket vår egen suverenitet (som offentligheten vet om)?

Så ser du på våre naboland som ikke er medlem av Nato, der skjer det rett som det er at landenes territorium blir krenket av både jagerfly og ubåter.

Russland er en god gammeldags bølle mot sine naboland, utenom de som er medlem av Nato.
Det er Russland selv som har gjort at vi i vesten har behov for Nato.
Vis hele sitatet...
Uenig igjen, og vil bare si at jeg håper diskusjonen fortsetter sivilt som nå. Synes ikke du gjør noe krystallklart for meg her.

Ja Russland går over streken, men det gjør vi også etter min mening. Og vi har vært veldig lite samarbeidsvillige med dem helt siden begynnelsen av den kalde krigen. Vi var bra naive som trodde når Tyrkia ble NATO land at vi bare kan sette opp missilbaser strategisk der og at de ikke skal svare på dette og gjøre det samme på Cuba, som eksempel.

Vi har NATO-øvelser alt for nært Russlands grenser. Men ja liker ikke at de kommer å flexer inn i vårt luftrom osv. men det gjør de ikke bare for å være stygg, tenker at den logiske grunnen til det er de føler seg krenket og truet av oss, berettiget.

Velkjent at vi ikke respekterer deres luftrom heller. (U-2 nedskytingen).

Vi er sleipe og bøllete vi også...

Nå skal jeg si en mening som helt sikkert er upopulær, men tenk om Trump var president nå? Jeg tror han ville ha vært bedre egnet til å finne en diplomatisk løsning med Putin. Litt koselig å se at de liker hverandre. (Ikke skyt meg nå hehe). Ikke rart Putin ikke har noe til overs for de demokratiske lederne som har vært president de siste årene, som kaller han verre en Hitler f.eks...

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvorfor?
Tenker du at NATO ikke stopper før de har "tatt" Russland?
Eller blir han svett fordi det fucker opp ambisjonene hans om å underlegge seg de gamle Sovjetstatene?
Vis hele sitatet...
Nei jeg tenker NATO må slutte å være arrogante, og slutte å tilføre mer militær makt til seg selv. Dette inkluderer å verve gamle Sovjet-republikker. Da tror jeg faktisk Russland bremser opp også, som er det vi ønsker.
Sist endret av Vilblistein; 10. mars 2022 kl. 09:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.