View Single Post
Sitat av Vilblistein Vis innlegg
Her må jeg høflig si meg veldig uenig. Min mening er at dette er et følelsesbasert synspunkt, som jeg godt kan forstå. Men som vi ser her ikke fungerer i praksis, vi provoser frem krig ved å tro at de bare vil godta dette fordi det er det moralske og rettferdige i fra vårt ståsted. Hvorfor må Ukraina på liv å død være med i NATO? Er ikke et av kravene til Putin at de stopper om Ukraina lover å ikke bli med i det?

Fått med meg Putin ikke vil anerkjenne deres selvstendighet men har han holdt tilbake siden før Ukraina sin flørt med NATO?

Edit: invajonsmessig og militært holdt tilbake

Ja kan vel si jeg fordømmer all krig. Jeg vil frem til at det er et forståelig trekk fra Russland sin side, selv om det er moralsk galt også.

"The USSR, fearing the restoration of German militarism in West Germany, had suggested in 1954 that it join NATO, but this was rejected by the US and UK. The Soviet request to join NATO arose in the aftermath of the Berlin Conference of January–February 1954." - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Pact

De har spurt og de ble avvist, derfor har de laget en egen allianse/pakt utifra det jeg kan forstå.

Lurer på om hva svaret ville ha blitt nå da om de hadde søkt..
Vis hele sitatet...
Svaret på spørsmålene dine er jo krystallklare.

Hvor mange ganger har Russland krenket vår egen suverenitet (som offentligheten vet om)?

Så ser du på våre naboland som ikke er medlem av Nato, der skjer det rett som det er at landenes territorium blir krenket av både jagerfly og ubåter.

Russland er en god gammeldags bølle mot sine naboland, utenom de som er medlem av Nato.
Det er Russland selv som har gjort at vi i vesten har behov for Nato.