View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Blind tro var et interessant valg av ord. Har du ikke gjort din egen research på hva som kan være bivirkningene av å "stappe i seg store mengder" D-vitaminer?
Vis hele sitatet...
Helt blind tro er det ikke. Man vet f.eks at D-vitamin har gunstig effekt på imunforsvaret. Og for sånne som meg som er litt nerd på dette med vitaminer og urter vet at vitenskapen peker i retning av at man trygt kan fem doble mengden tabletter man spiser fremfor de norske annbefalningene når det kommer til vitamin D3. Man må selsvagt da måle enhetene i blodet for å vite at man ikke sprenger grensene de fremste forsker institusjonene i USA anbefaler. Da tenker jeg på Haward school of public health. Maksgrensen deres før påviste nyreproblemer er over 200 nmol/l. I norge er grensene nå endret fra 50 til 100 nmol/l. Og du skal spise ganske mye vitamin D3 for å komme på det nivået. De norske anbefalte dosene tilsvarer ikke noen minutter i solen en gang hver dag. Selv tar jeg 5000 IU i motsetning til 800 IU(international unit) som er norske anbefalninger. 5000 IU tilsvarer vel en halvtime i solen om ikke jeg tar feil.

Mitt personlig(sikkert for mange provoserende)valg var heller å ta sjansen på bivirkningene av vitamin D-3 enn de man kan få av en av vaksinene.



https://www.webmd.com/lung/news/2022...o-severe-covid