View Single Post
Sitat av merk Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor du blir sinna. Men viss det er samme kamp så er det ikke like mye prioritert vertfall. Fordi jeg ønsker at ting skal være likt betyr ikke at jeg er imot likestilling for kvinner.
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk ikke sint i det hele tatt, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Jeg har bare utrolig lite til overs for måten du bruker en urett til å rettferdiggjøre en annen, jeg synes det er pinlig og feigt. For det er jo det du gjør. Det er ren whatauboutism. Hadde du villet diskutere diskriminering mot menn så hadde du startet en tråd om det. Og da hadde jeg bidratt. Jeg hadde ikke dæljet ned debatten med med "men hvorfor diskuterer du dette når kvinner tjener mindre enn menn, er ikke det like viktig" .

Men seriøst, jeg kan ta feil. Engasjerer du deg noen gang i manssaken? Bortsett fra når temaet er kvinnesak?

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ifølge mange, kan lønnsgapet mellom kvinner og menn være et problem. Det jeg syns er merkelig i denne debatten er at jeg aldri har sett noen kommet med en løsning. Hvorfor debattere et problem, men ikke en løsning synes jeg er rart.
Vis hele sitatet...
Nå var jo spørsmålet hvorvidt det er reelt, og så lenge folk ikke lar seg overbevise om at problemet eksisterer uansett hva man kommer med av dokumentasjon så er det ikke så mye poeng i å diskutere løsninger. Men siden du spør: Jeg mener at fedrekvote er et uvurderlig virkemiddel for likestilling både på arbeid og hjemmebane. Motsetningen mellom amming og fedrekvote er etter mitt syn oppkonstruert. Jeg mener også at det bør være enkelt å dele på pensjonspoeng på samme måte som man deler på lønn når en jobber redusert. Ellers er det jo bevisstgjøring bra i seg selv, det er vanskelig å endre adferd når man ikke er klar over problemet.
Sist endret av *pi; 26. januar 2022 kl. 18:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.