View Single Post
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
891
Ikke alt dop kan drepe deg, noen kan til og med gjøre deg mer levende. Hadde det ikke vært for rusmidler(sopp) hadde jeg kanskje fortsatt slitt med dødsangst og eksistensiell angst, nå ett år senere.

Grunnen til at jeg higet etter rusmidler, var endret perspektiv og oppfattelse av omverdenen; det å kunne entre en annen verden var fascinerende (i tillegg var jeg en skada 15-åring som hadde overbevist seg selv om at det var harmløst). Det utviklet seg fort i andre retningen da jeg brukte cannabis og etterhvert xanor, jeg ville heller komme meg litt unna verden, ikke utforske den. Jeg sjekket alltid doser og rapporter på rusmidlene jeg skulle ta, så jeg fryktet sjelden at det skulle gå direkte skeis. Når det kommer til avhengighet, så visste jeg siden første gangen med hasj at jeg kom til å misbruke det på et tidspunkt, noe jeg også endte opp med å gjøre et par år senere.

Om man holder seg til psykedelika og cannabis, og bruker dem sjeldent og riktig, kan man få stort utbytte med liten risiko. Alt annet bør man holde seg unna.
Sist endret av Mekkern; 2. august 2020 kl. 23:22.