View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Merkelig at legen skriver ut Mogadon, som bare kommer i pakninger med 50-tabletter, når nitrazepam også kommer under navnet Apodorm i 20-pakninger. Det er slik praksis som ødelegger ryktet til en hel medisingruppe. Og som får "ansvarlige" leger til å skrive ut Vallergan, Nozinan eller Seroquel for søvnproblemer istedenfor. Preparater det burde vært obligatorisk at legene forsøkte på seg selv først - å gi preparater som gjør at man føler seg som en zombie halve neste dag til folk som allerede sliter er fullstendig galskap. Men det er jo ikke din feil.

Etter at først Rohypnol og deretter synonympreparatet Flunipam ble avregistrert er det nå kun Mogadon/Apodorm igjen av de benzodiazepinene som først og fremst brukes som sovemedisin. Rohypnol/Flunipam var den beste sovemedisinen på markedet. Ingen kom i nærheten. Meget god og rask effekt uten veldig voldsom hangover, og det som var var ikke veldig ubehagelig. Mogadon/Apodorm er nummer to, men langt bak. Virker senere og lengre og med mer hangover. Sist jeg trengte sovemedisin satt det imidlertid veldig langt inne for legen min å skrive ut disse også (jeg misbruker de ikke og det vet han - kun en pakke ved ekstremt behov hvert 2-3 år), så de er vel neste på lista. Imovane og lignende er tullemedisin sammenlignet med disse, og alternative C-preparater er som nevnt apedop.

Poenget mitt er. Bruk tablettene slik de er ment. Da er de er meget godt preparat som hjelper deg med det de skal et par uker. Misbruk de og du ser de aldri igjen - ikke om du skulle trenge hjelp om et par år igjen heller. Du utvikler raskt toleranse - et par, tre uker er nok til at de ikke fungerer spesielt bra som sovemedisin lengre. I de dosene du tar nå vil du ikke bare få forbigående søvnvansker når du går tom, du vil føle voldsom angst og uro. Som folk nevner så forsvinner ikke problemene. Hadde du brukt dem som foreskrevet kunne de imidlertid gitt deg god nok søvn en periode til at du klarer å ta tak i noen av de andre problemene dine på dagtid. Det er det som er poenget med slik medisin.