View Single Post
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Den eldre mannen her har såklart ansvaret, men jenta er også skyldig. Hun synes sikkert det var artig at han ville ligge med hun istedenfor kona si.
Vis hele sitatet...

Nei nå får du gi deg altså. Det er ikke barns ansvar om voksne mennesker forgriper seg på dem. Det er heller ikke barns ansvar om de blir manipulert inn i seksuelle situasjoner av voksne. Det er fult og helt den voksne som må og skal ta ansvaret for at slikt ikke oppstår.

Sitat av 888 Vis innlegg
Ompapa: så flink du er å skrive om hva du synes om ditt å datt, nesten litt mistenksomt



Jenta har fordelene på sin side, "stakkars lille søte ikke sant"? hu har nok vunnet det her allerede, kanskje mot hennes egen vilje til å med.
Vis hele sitatet...


Kanskje du heller skulle skrive hva du egentlig mener enn å komme med slike vage underlige hentydninger? Skjønner ikke hva du egentlig forsøker å antyde her. Vær mann nok til å si det du egentlig mener.

Vi snakker om en noen og 50 år gammel mann som utveksler sex-meldinger og ber en 13 åring om å ta av seg alle klærne på videochat. Det er ikke på noen måte jentas feil at denne mannen bryter norsk lov.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Vel, "og bare deg" skriker pedo for meg, men det er vel opp til øyet som ser.
Vis hele sitatet...

Vel jeg forsøkte å følge denne saken uten å forhåndsdømme noen og se på det som blir lagt frem.

Jo mer som kommer frem jo mer føler jeg ordføreren undergraver sin egen troverdighet. Tidligere forsøkte han å male et bilde av jenta som den som lurte han inn i dette at hun forledet ham. Han har jo hele tiden sagt at han har vært som en far for henne.


Sitat av hurdur Vis innlegg
Jeg tror at Rune er uskyldig uten tvil. Det som Rune sier om jenta stemmer.
Tenker på delen med mye løyner og lignende.

At Rune har dratt på hyttetur er det absolutt ingen som har tenkt over engang om de kjenner de, de hadde et far-datter forhold såvidt jeg vet. Jeg kjenner dog ikke til alt av detaljer så skal nok være forsiktig med å uttale meg mer..
Vis hele sitatet...
Hvem far er det som sier slikt til sin datter? Som sier han er naken og ber sin 13-14 årige datter ta av seg alt tøyet. Nei dette rimer ikke med at det har vært et far datter forhold. Ordføreren sier han vil være kjæreste med jenta og at de skal flytte sammen og senere gifte seg.....om han følte seg som en farsfigur for jenta jo det jo bare det hele ennå mer creepy....


Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg er tilbøyeleg til å vere einig i at det kan sjå ut som det er sannsynsovervekt for at han er skuldig, men det held ikkje. Det skal vere heva over rimeleg tvil. Det er òg mogeleg at retten dømmer han for delar av tiltalen, og frikjenner han for resten.
Vis hele sitatet...
Hevet over enhver tvil sier du. Vel man forventer ikke video bevis i slike saker. Det er klassisk påstand mot påstand sak der retten vil ta stilling til alt som er kommet frem under sakens gang. Jeg tror det vil handle om hvem rette har mest tiltro til når saken er over.

At ordføreren stadig undergraver sin egen troverdighet og fremstiller seg selv som en mann som mangler normale sperrer og hemninger styrker ikke hans sak slik jeg ser det. Ordfører Øygård har også merkelige svar på hvorfor og hvordan, og for hver gang han åpner munnen gjør han det stadig vanskeligere for seg selv. Han forklarte idag blant annet at han ønsket å "teste jentas grenser og se hvor langt hun var villig til å gå". Lettvint svar og noe retten i vil vektlegge i særlig grad.

Og når han tross alt ikke har nevnt disse samtalene i det hele tatt før de dukker opp i retten så bidrar det fort til at troverdigheten hans blir ytterligere svekket.

Uansett utfall er dette en svært stygg sak der en voksen mann har gått langt utover det en kan anse som normalt og akseptabelt.

Om Øygård blir dømt og hva han blir dømt for gjenstår å se men jeg synes ordføreren har hatt et par dårlige dager i retten nå.