View Single Post
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Hei!

Plukket på et hestebeit ved sjøen, funnet i gresstuer ute på enga.

Noen som er helt på bærtur?
Vis hele sitatet...
Nr. 11, 12, 13 og 15 er ikke flein, nr. 14 tør jeg ikke si noe om uten å få se skivene, nr. 6 er for mørk til å si noe spesifikt om dog den ser ut som rett sort ved første øyekast, og nr. 18 gir meg en dårlig magefølelse. Få ordnet litt bedre (Jevnere) belysning neste gang du tar bilder =)

Sitat av fredrik22 Vis innlegg
Funnet på beitemark.

Disse er jeg litt usikker på da hattene er litt rar.
Vis hele sitatet...
Alle er fleinsopp. Vær flink gutt og nummerer soppene neste gang

Sitat av Prompetroll Vis innlegg
Tredje tur i dag og tror jeg begynner å skjønne greia men mye å lære. Disse var funnet i beitemark. Setter enorm pris på om noen kunne kikke på de. 110 er og noen andre er jeg i tvil om. 110 Var bært sammen med de andre. Er det fare for gift-kontaminering dersom den ikke er flein? OG, som man ser i første bilde, mange av fleinsoppen vokste tett på en ukjent sopp. Er det fare for kontaminasjon? Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Her har du faktisk klart å få med 33 sopper på ett bilde, det er nesten imponerende! Start med å ta bilde av maks 3-10 om gangen du så skal du se at du får hjelp. Jeg så bare fort igjennom da bildet får så dårlig kvalitet når man zoomer inn grunnet lite fokus på færre sopp, men jeg så ikke noe som skrek "ikke flein". Sier forøvrig ikke at alle er av riktig sort. Nr. 110 er flein.

Edit; Mange av soppene er for små/rotten/tørre til å si noe om for sikkert, så disse ville jeg ha kastet. @Prompetroll
Sist endret av SoppVandreren; 29. september 2018 kl. 22:49.