View Single Post
Sitat av livinlive44 Vis innlegg
Andre forsøk, meste parten fra samme plass som tidligere. vokser spredt og små mengder
ark 1

ark 2

Må se etter flere plasser
Vis hele sitatet...
Sopp nr. 1-4 samt mest sannsynlig nr. 5 på ark 1 er flein. Resten orker jeg ikke å se noe særlig nærmere på grunnet ræva bilder..

Sitat av Yogafire132 Vis innlegg
Hei, var ute igår å kom over noe sopp rundt ett sauebeite. De vokste tett sammen rundt en stubbe og litt utover. Er dette fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Ingen der dessverre.

Sitat av khold Vis innlegg
Etter å ha vært ute å prøv meg på min første soppsanking har jeg kommet hjem med 70-80 sopp, funnet på beitemark for sau. Er noe av dette flein?

Noen flere...

Disse 6 er relativt store, sikkert ikke flein, men hva vet jeg :P
Vis hele sitatet...
Nr. 7, 9, 10, 11, 15, 17, 18, 33 og 34 er flein. Nr. 6, 20, 21, 23, 25 og 42 kan ligne noe på soppen også, men jeg tør ikke si noe uten bilder av skivene. Resten går rett i søppla Kjedelig at man må bruke 3D-briller for å se soppene skikkelig etter bilde 4, og du som started med så gode bilder! Jaja, ser heldigvis tydelig at det meste er feil sort =)

Sitat av Dimitrji Vis innlegg
Ut i regnværet en tur. Alle har en markant spiss som slipper litt lys igjennom, sikker på grunn av regnet. Stilken på nr 7 var lengere. Alle sto innimellom store gresstuster.
Vis hele sitatet...
Alt jeg ser er flein, dog nr. 2 er litt ung og vanskelig å si 100% sikkert. Takk for herlige bilder =)

Sitat av EllaReaderWidge Vis innlegg
Fant disse på en gressmark og forsøkte å identifisere de på mycokey-nettsiden. Der fikk jeg opp to matcher: psilocybe sp. og psathyrella. Men jeg er jo ingen biolog og er meget usikker på om jeg har valgt riktig på karakteristikkene (spesielt med hensyn til lamellene), og lurer derfor på om noen av dere kan fortelle meg om noen av disse soppene er flein.

Dagslyset er allerede borte, så jeg måtte improvisere med litt light boxes og ymse for å få noenlunde ok bilder. Si gjerne ifra hvis de ikke er bra nok!
Vis hele sitatet...
Dessverre så var dette en bomtur.

Sitat av Dimitrji Vis innlegg
Ser at stilken på nr 5 er mørkere enn de andre. Kan flein ha så mørk stilk?
Vis hele sitatet...
Jada, utseende på flein kan variere noe veldig. Denne er også flein!
Sist endret av SoppVandreren; 27. september 2018 kl. 23:16.