View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Nether Vis innlegg
Hør her, det jeg skrev var ikke noe angrep på deg som person. TS er i en situasjon der hun er usikker på sin egen legning, og har en bestevenn hun tror hun har utviklet følelser for. Det er jo helt klart en situasjon hvor hun er nødt til å ta opp et sensitivt tema som kan endre vennskapet deres for alltid, og du kommer med en one-liner om hvordan hun bør kunne ta det opp med bestevennen kun i kraft av at de er bestevenner. Det er ikke så enkelt, og jeg kommer derfor med et motsvar som nyanserer bildet litt.

Det er ikke rart å snakke med bestevennen sin om legning. Det er heller ikke rart å ikke gjøre det. Men når man er i en posisjon der legning er avgjørende for hvordan forholdet skal utvikle seg videre er det klart at det gjør noe med hvordan man forholder seg til det og hverandre.

Jeg leser ikke mye inn i det du skriver, jeg brukte svaret ditt som inngangsport til diskusjonen. Det var ikke meningen å fornærme deg, og jeg er ikke nødvendigvis uenig i det du skriver, men det er en overforenkling som ikke er spesielt nyttig for TS.
Vis hele sitatet...
Hehe, hør her tilbake da. Jeg opplever ikke at du har forsøkt å angripe meg, men det du skriver henger ikke sammen. Som sagt, jeg synes du leser mye rart inn i det som skrives. Nei, trådstarter er ikke nødt til å ta opp det sensitive temaet med sin bestevenn. Min oppfatning er samtidig at om hun vurderer å gjøre det så er det lurt å først forhøre seg om bestevennens legning. Det er en måte å tilnærme seg problemet på med betraktelig lavere risiko, og er veien jeg oppfordret henne til å ta. Hun kan med den informasjonen gjøre bedre vurderinger om hvordan hun vil gå frem videre. Dette virker det ikke som at du har oppfattet, og har istedenfor skrevet til meg på helt andre premisser.
Jeg er positiv til nyansering, men det synes jeg ikke du får til her. Hvordan bidrar det å generalisere til noe som lander oss utenfor rammene av den aktuelle situasjonen? Hun trenger i det minste å prate om legning (det er uunngåelig i alle samtaler som utforsker muligheten for et forhold mellom vennene) for å bevege seg fremover, så hva er nytten av å påpeke at legning er personlig, eller å si at "å snakke om legning er ikke et kriterium for å være bestevenner"? Og hvor hevdet jeg det uansett? Skjønner du hvorfor dette blir merkelig lesing for meg?
Sist endret av Mullah; 3. juni 2018 kl. 13:46.