Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Jeg forstår du sliter med og forstå dette, og du vil ha beviser på dette. Forskere sliter med og både bevise og motbeise mye, det er jo mye i bibelen som er trosspørsmål. Men jeg vil du skal vite, jeg er ikke en løyner, og har selv opplevd helbredelse ved håndspåleggelse. Tro om du vil, jeg kan ikke gi bevis på dette med tanke på at det allerede har skjedd. Du skal ikke sette din gud på prøve er ikke bare for at du ikke skal bevise noe, det er også for at Guds kraft ikke skal bli missbrukt på samme måte som kirken har missbrukt sin makt.
Vis hele sitatet...
Jeg hører mer enn en gjennomsnittlig nordmann om Gud og bibelen, fordi jeg går i kirken nesten hver søndag, endog mer eller mindre ufrivillig. Jeg bor hos en familie i statene som er veldig kristene, og jeg føler at de ber ikke om mye ved å regne med at jeg går i kirken med de, 1 time i uken er ikke et stort offer.

On topic: Utifra mitt ståsted har ikke jeg en gud, jeg tror ikke på noen høyere makt i form av en allvitene skapning som kan styre hver enkelt handling til hvert enkelt menneske på jorden. Pøh.. Det meste av bibelen er mer eller mindre beregnet som hvordan du skal oppføre deg mot andre og hva du skal og ikke skal gjøre. De som velger å tro, ja de får i min mening lov å tro. Jeg føler bare selv at den gudsteorien vakler litt for mye til å overbevise meg.

Det er jo akkurat det jeg nevnte litt tidligere. Dere må ha noe å se på for å overbevises. Klart dere vil ha det. Jeg hadde heller ikke vært overbevist før jeg fikk denne thetahealingen som jeg og 40.000 (sikkert fler nå) andre mennesker har fått. Det er ikke snakk om at folk har blitt bedre, de har blitt kurert for blant annet kreft på sekundet.
Vis hele sitatet...
Du har unngått å henvise til noen kilder for utsagnene dine. Vennligst legg ved en nå, hvis du gjør det er du nok i stand til å overbevise mange.