View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
De trenger ikke late som noe som helst. De kan la rele` delen av depositumet stå omstridt. Hvis, H-V-I-S det da virkelig haster med å få ut depositum.

Jeg tror ikke det vil forandre noe særlig i forhold til HTU. HTU forstår at folk trenger og ønsker depositumet sitt. HTU foråndsdømmer også partene på hvem som har orden på sysakene sine. Her kommer utleier svært dårlig ut med et klart brudd på lovverket med å ta depositumet selv og ikke på depositumskonto som § 3-5. Depositum

Jeg velger å se bort fra resten av det noe støyete innlegget å la det stå ubesvart.
Vis hele sitatet...
Nå betyr fortsatt ikke kritisk det samme som akutt. Og er heller ikke synonymt med at noe haster. Du velger å ikke svare på det, men det er tydelig at du fortsatt ikke forstår hva det betyr, eller har noen interesse av å forstå definisjonen på ordene du bruker kontra ordene TS bruker. Kall meg kverrulant for det blir jeg når folk argumenterer blindt og lar alle motargumenter gå seg hus forbi sånn at man kan tillate seg selv å gjenta seg atter en gang.

Du tror at det ikke forandrer noe særlig i forhold til HTU å godta å få tilbake deler av depositumet, men har du noen grunn til å tro? Har du mye erfaring med akkurat dette, er du en form for jurist som har mye peiling? Er vi i kirka, eller på et diskusjonsforum?
Kanskje du har rett, men har vi noen grunn til å stole på det? Har du noen grunn til å råde de til å faktisk gå rett til sak fremfor å rådføre seg med en advokat først? Skulle de gått til sak hos HTU ville det likevel være en fordel med en advokat. Men litt for seint å angre seg når advokaten påpeker at de fører en tapt sak som de må betale for...

Du svarer ikke på hvorfor advokater nødvendigvis vil svare helt forskjellig på dette spørsmålet under en konsultasjon. Dette er bare støy, men Igjen, har du noe som gir påstanden din tyngde? Ett argument, en erfaring, en sak? Noe som helst? Eller er det bare synsing?