View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg

At Norge har vært en nøkkelspiller i spredning av atomvåpen vil for alltid være et trist kapittel i Norges historie, noe vi helt klart ser rammevirkninger av i dag i Israel/Plaestina-konflikten.
Vis hele sitatet...
Nøkkelspiller ? I spredning av atomvåpen? Hvordan da mener du?
Fordi vi solgte tungtvann til Israel? Eller er det noe annet jeg ikke er kjendt med?
Vi solgte tungtvann til Israel, ja. På en tid da foreksempel USA ikke ville selge de det.
Men å si at Norge var en nøkkelspiller? Det høres litt mye ut. For meg. Det ville vært kun et tidsspørsmål før de fikk tak i nok av det. Det er ikke akkurat vanskelig å lage. 15 åringer lager det jo på gutterommet.
Men det kan være ting jeg ikke vet om da. Men hvis det kun er Israel, so du snakker om, er det ingen andre enn folk som har et ønske om å svartmale som omtaler vårt salg av tungtvann til Israel som et "evig trist kapittel".
Det er kun èn grunn til at Israel skaffet seg atomvåpen. De var pokka nødt. Tvunget til det av de muslimske statene rundt, som ønsket, og stadig prøvde å utslette Israel.


Sitat av tearz83 Vis innlegg
Det finnes en plan for bruk av artilleri granater med små atom ladninger i, for å sperre av områder i Norge, granat kapselen er lagret i Norge, ladningen i England eller Tyskland.
Vis hele sitatet...
Det kan hende. Men noe slik kommer ikke til å hende uten at Kina eller Russland eller en annen makt med strategiske atomvåpen har utslettet millioner av mennesker i Europa.
Nato-medlemmer bruker ikke atomvåpen først. Hverken strategiske eller taktiske, som du nevner.