View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skjønner 100% hva du sier, jeg tar det til meg og kjenner jeg har neglesjert min egne psykiske helse i flere år før jeg knakk, når jeg nå har mistet meg selv litt fikk jeg et lite dypdykk i mitt eget liv. Jeg har også alltid vært denne hobbypsykologen alle kommer til sånn som deg, jeg har alltid vært den «sensitive» med et stooort hjerte for å hjelpe andre rundt meg og ikke tatt det lett om andre sliter.

Jeg starter i behandling 15.Juni og fant faktisk ut av at jeg har slitet med en god sterk dose OCD i 12 år som jeg har ignorert, hehe.
Vis hele sitatet...
Så «bra» du kjenner deg igjen, da har jeg forstått riktig. Det betyr jo at vi har vært i mye samme situasjon, og du skal vite at de rådene jeg presenterer deg var nødvendig for meg. Det gjorde massiv progressjon, så dette er ikke tomsnakk. Det føles vanskelig og kjipt å gjøre det, men jeg tror helt ærlig det kan være en nødvendighet for deg også. Tenk på deg selv, du er viktig. Som tidligere sagt, ta på deg selv oksygenmaska før du hjelper andre, det er mening i det.

Så bra du begynte i behandling! Hehe, undertrykt kraftig OCD i 12 år? Oi, det må ha vært utfordrende. Og det at du har ignorert alvorlige plager i lange tider gjør at å jobbe med det nå vil være veldig utfordrende, utmattende og tidvis forvirrende. Ikke minst er det tidkrevende, og for min egen del sliter jeg nå ikke mest med problemene mine, men mer nettopp det at jeg har undertrykt dem så mange år og lidd i stillhet. Vær obs på at dette kan få ettervirkninger som er vanskelig å få bukt med.

I perioden fremover kommer du til å bli godt kjent med deg selv og få en forståelse for hvorfor du er som du er. Det er godt å få svar og gir deg et godt utgangspunkt for å takle utfordringer i livet fremover. Kjekt å høre at du er i gang, håper du får all hjelp du trenger og at veien til frisk blir så kort og uproblematisk som mulig! Vær egoist og tenk på deg selv, det kan jeg ikke få sagt nok. Lykke til!