View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Finnes det noen nye og mer moderne IRC-klienter nå som kan anbefales? Jeg prøvde å google litt og sleit litt med å finne noe som virket bra. Kanskje det finnes noen som har litt mer moderne GUI?

Ting jeg føler en moderne chatte-klient burde ha:
- "Skybasert". Altså om jeg lukker appen eller skrur av maskinen og så skrur den på senere - så kan jeg få med meg hva som har skjedd mens jeg var logget av
- Et GUI som ikke føles ut som det er bra 90-tallet eller er terminal-basert.

Prøvde å google litt, og det nærmeste jeg kom var TheLounge som er en fork av shout-irc. Themene var noe bedre enn masse annet - men må innrømme det føles veldig som å tilbake til 90-tallet. En annne utfordring var at for å få "allways connected", så ender man opp samme sted som det meste annet jeg har sett. Man må hoste en egen server på en eller annen skyløsning eller VPS.
Vis hele sitatet...
Vi ser ut til å ha samme smak. Skal du ha noe skybasert må du enten hoste det eller noen må hoste det for deg (og de må tjene inn utgiftene på et vis).

Jeg er selv veldig fornøyd med TheLounge (kjører docker-utgaven foran en nginx-instans), men kaster sideblikk på IRCCloud fra tid til annen. Et annet alternativ er WeeChat med https://www.glowing-bear.org foran.

Jeg har testet forskjellige bridge-/proxy-løsninger som Matrix og Jabber-gateways, men de har alle endt opp med å innebære mye mer driftsarbeid og vedlikehold enn jeg gidder.