View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av Pepega Vis innlegg
Takker for svar alle sammen. Jeg fikk tilbud om psykolog ganske raskt, men som du sier, Sky, det er vanskelig å prate seg ut av. Jeg er ikke ute etter sympati, alt jeg vil er å kunne leve et meningsfylt liv. Frykten er så sterk at den tar helt overhånd. Noen ganger får jeg totalt mentalt sammenbrudd. Isolerer meg velig mye, burde vel komme meg mer ut døra, men er utrolig deprimert. Legen ga meg sobril men synes ikke det hjelper så mye. Jeg prøver ikke å være vanskelig, setter pris på dere alle.
Vis hele sitatet...
Du er ikke vanskelig! Jeg forstår godt at dette kan være fryktelig tøft. Det er nøyaktig derfor du må følge opp tilbudet om psykolog. Hos en profesjonell er det ikke bare å "prate seg ut av" ting som gjelder, men å få hjelp til å sette ord på de vanskelige følelsene, strukturere egen tanke, bevisstgjøring, formulering og utøving av mestringsstrategier, evidensbasert behandling og ikke minst kontinuerlig oppfølging. I tillegg kan det legges opp til kontrollert og vettug medisinering dersom det er aktuelt. Det er virkelig ikke så mye annet fornuftig vi kan foreslå her.
Sist endret av Sky; 26. mai 2021 kl. 14:34.