Tråd: Propaganda
View Single Post
Jeg tenker på Edward Bernays og hans bok "Propaganda".

“The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country. ...We are governed, our minds are molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of. This is a logical result of the way in which our democratic society is organized. Vast numbers of human beings must cooperate in this manner if they are to live together as a smoothly functioning society. ...In almost every act of our daily lives, whether in the sphere of politics or business, in our social conduct or our ethical thinking, we are dominated by the relatively small number of persons...who understand the mental processes and social patterns of the masses. It is they who pull the wires which control the public mind.”

Som andre har vært inne på; propaganda er overalt. I Norge har vi media som er kraftig venstrevridde, og det vises veldig godt i dekningen av forskjellige saker.

Dessverre faller folk vanvittig lett for veldig enkle propagandateknikker. Jeg merker selv at jeg påvirkes, men prøver så godt jeg kan å stå mot...

WWI ble solgt til amerikanere (som var veldig mot krig på det tidspunktet) som en krig for å "bringe demokrati til Europa", selv om det selvfølgelig dreide seg om alt annet enn det. Nå går vi til krig mot Libya, Syria etc. med akkurat samme bullshit om "demokrati og frihet". Samme gamle triks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Commit...ic_Information

Edward Bernays og Walter Lippman var blant de som utformet det vi i dag kjenner som "propaganda", og WWI var den første store suksessen. Etter det har de fulgt mye samme oppskrift.

Ellers en del interessante observasjoner her, men gå til "opprinnelsen" og les om f.eks. arbeidet til CPI, Bernays og Lippman for å se hvor mye av dette dere kjenner igjen i dagens "nyheter" og informasjonsformidling. Det er skummelt, og spesielt når jeg ser hvor lett de fleste er å manipulere trill rundt. Jeg er ikke immun selv heller, men jeg er i alle fall bevisst på dette...

Sitat av Dodecha Vis innlegg
1. Det er ingenting som beviser at dette i det hele tatt var Hunter Bidens laptop, ble levert i en annen stat, Delaware og Hunter bor i California.
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=fKK74bMmJa8

“Whether or not somebody has my laptop, whether or not it was, I was hacked, whether or not there exists a laptop at all, I truly don’t know,” Hunter said.

“Are you missing a laptop?” host Anthony Mason asked about the infamous hard drive that became the basis for a Post series about the now-president’s involvement in the Biden scion’s sketchy business.

“Not that I know of, but you know, read the book and you realize that I wasn’t keeping tabs on possessions very well for about a four-year period of time,”
Vis hele sitatet...
https://nypost.com/2021/04/05/hunter...ned-to-laptop/

Tolk som du vil. Det er ikke en DIREKTE innrømmelse, meeeen...

"Tja, det kan være det, hvem vet, kanskje noen hacket meg, kanskje noen har stjålet den, kanskje jeg mangler den, jeg vet ikke "

Greit at han var rusa på crack i fem år mens han mottok millioner i lønn fra korrupte oligarker og kinesiske milliardærer, men om det ikke var noen laptop så tror jeg nok han ville husket det/visst det.
Sist endret av phish; 25. april 2021 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.