Tråd: Propaganda
View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av sneipen Vis innlegg
Poenget med tråden var opprinnelig å ta "temperaturen", da jeg lurer på hva folk forbinder med ordet og andre spørsmålene som er øverst. Jeg prøvde å redigere bort mye av posten da det ble rotete, men fikk ikke lov av forumet pga "minimum 2 bokstaver" må redigeres. Noe jeg gjorde.. Så ikke legg for mye tyngde i skriveriet nedenfor spørsmålene.
Vis hele sitatet...
Greit nok, men er det ikke lettere å få et inntrykk av den temperaturen ved å gi folk et litt bedre bilde av hva oppfatningen din består av? At førsteposten ble rotete og redigeringssystemet på Freak har problemer har jeg forståelse for, men jeg spurte jo om utdypning av poengene, og føler ikke at dette svaret gjør det i noen særlig grad. Det er fortsatt mange av påstandene dine som er interessante hvis du har noe konkret å basere dem på.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva er kilder er troverdig kilde for deg? Du kan søke litt selv istedenfor å bare linke til wikipedia, videoen veritas har om cnn har blitt omtalt en del i engelsk talende nyhetsmedier. Viss du mener dette er løgn, cnn enda er en objektiv nyhetskilde må du for all del slenge ut noe du mener er troverdig.
Vis hele sitatet...
Jeg er glad du spør. For ordens skyld vil jeg først påpeke at å søke selv er uinteressant for å underbygge andres argumenter. Det er der dine kildehenvisninger kommer inn i bildet.

Wikipedia-artikkelen om PV, for eksempel, begynner i første setning med å kalle dem en "far-right" aktivistgruppe og fortsetter med å utdype en del ting de har gjort - og som ikke akkurat oser av journalistisk integritet. Fordi det er Wikipedia, underbygger de disse påstandene med kildehenvisninger. Noen av dem, som kildene for "far right"-uttrykket, er henvisninger til store og små medieaktører. Andre ting er mye mer avslørende: hva de står for, hvem som støtter dem, og hvordan de går frem. Og sistnevnte er viktig: de konkrete tingene som PV har gjort har mye mindre rom for tolkning.

(At dette allerede er mye ryddigere enn å kalle stort sett hele mediaverdenen "vridd" uten noen forklaring i det hele tatt regner jeg med er innlysende, men jeg har fortsatt lyst til å bare nevne det. )

Jeg vet ikke hva du mener med "i stedet for å linke til Wikipedia". Det første avsnittet på artikkelen forklarer nøyaktig hvorfor noen kan ha betenkeligheter om PV. Kildehenvisningene forklarer og utdyper. Har du noen konkret grunn til å tro det er feil? Har du et annet problem med Wikipedia? Hva?

Sitat av sneipen Vis innlegg
Uansett, videoen er verdt tiden din. Er du uenig er jeg åpen for å bli motbevist.
Mener du alt som project veritas kommer med er løgn og dem har en agenda som gjør at alt de publiserer har 0 troverdighet?
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig, og igjen er dette ting som skal underbygge ditt argument. Det er derfor ikke mitt ansvar å "bevise" at det ikke er verdt tiden min.

Det generelle problemet med videolenker i diskusjoner har garantert blitt dekket før, og hvis det er uklart hva grunnene mine er kan jeg forklare dem - i en annen tråd, for å ikke spore av denne.

Det konkrete problemet med denne lenken er nettopp at mange eksempler på en utpreget slagside og dokumentert juks gjør PV uinteressant som kilde til noe som helst. (Jukset er altså forklart på Wikipedia-siden.)

Sitat av sneipen Vis innlegg
Ja, jeg synes dagens journalisme minnes mer om en form for aktivisme i flere tilfeller.
Vis hele sitatet...
Mener du at de er mer eller mindre "aktivistiske" enn PV? Hva med andre aktører?
Hva er det aktivismen består av? Hvorfor er meningen din det den er?

Sitat av sneipen Vis innlegg
Spesielt etter trumpissen havnet inn i politikken har det blitt mer polarisert og gått negativt ut over journalismen, det har ikke blitt bedre etter mtp hvordan dem forholder seg til biden og hans medarbeidere. Samme kan sies om konservativ media, fox news har for eksempel alltid blitt sett på som en elendig nyhetskilde. Måten venstre orientert media er i dag ikke bedre enn for eksempel fox news.
Vis hele sitatet...
Trump-sammenhengen er jeg helt enig i (common ground!), selv om jeg kanskje mistenker at vi har litt forskjellig oppfatning av hvordan den henger sammen.

At venstreorienterte media er "like ille" som Fox News er vanskelig å diskutere overhodet. Det er både en vag påstand med antakelser i alle ender, og et område der det er fette vanskelig å finne god info - jeg har prøvd.

Ettersom denne antakelsen om venstrevridning er ganske sentral til alt du skriver, burde du underbygge den. Lykke til...

Sitat av sneipen Vis innlegg
Mener du at journalismen er det man ideelt tenker? Altså, motsatt av det jeg mener? Objektiv, faktaorientert, og dekker viktige saker som vil påvirke norge både nasjonalt og internasjonalt nå og i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Nei, selvsagt er ikke MSM ideelle - i likhet med alt annet. Er det noe spesielt du sikter til?

--- edit:


Sitat av Arex_x Vis innlegg
Først:
Robhol: "Du nevner... veldig mye du mener skjer, veldig lite konkret."
Siden:
Robhol:" Project Veritas, er en regelrett aktivistgruppe med null troverdighet innen journalisme, som beviselig har publisert regelrett løgn. "
Ser ut sem du er noe en av de som tror at det de sier skal gjelde for alle untatt dem selv. Hva med å praktisere det du predikerer, Robhol?
Vis hele sitatet...
Hva behager? Redigeringsgrense så jeg fatter meg i korthet. Pek gjerne ut konkret hva du savner i innleggene mine.
Sist endret av robhol; 24. april 2021 kl. 14:43.