View Single Post
Jeg har forsøkt å slutte med WoW mange ganger. Men det var først når jeg innså at jeg kunne nesten ALT om spillet (5 år tilsvarer en mastergrad på et universitet) at jeg klarte å slutte cold turkey. Jeg slettet alle characters (8 stk level 80) og sendte Blizzard et brev med legitimasjon o.l. og fikk de til å permanent eliminere hele min account. Med andre ord - jeg har ingen mulighet til å få igjen mine chars.

I tillegg sørget jeg for å sysselsette meg på en annen måte for å fylle tomrommet av tid, og spiller nå mer gitar og piano enn før. Jeg har også startet med studier igjen, og skal i gang med min utdanning nummer to.

Mitt tips er å skrive ned hva det er som får deg til å spille på et papir.. Du vil nok bli overrasket, men det ender som regel opp som dette:

1. Venner spiller, og de er "avhengig" av deg.
2. Du betaler for spillet og vil ha mest mulig igjen av subscription pengene.
3. Du "må" spille mye og ofte for å henge med gearmessig.
4. Du kan ikke slutte fordi du føler at du har investert for mye tid i en char.

osv osv osv.

Sannheten er at det alltid vil være noen til å erstatte deg i WoW. Vennene dine (online) er ikke ekte venner, og det er mye sunnere å komme seg ut av huset. Se på subscription pengene som en kinobillett. Du betaler for et par timers underholdning, og etter det er det ikke så viktig. Gear blir uviktig hver expansion uansett, så det er meningsløst å farme. Det med tid er en ond sirkel. Du spiller fordi du har spilt lenge, og du klarer ikke å slutte av samme grunn.

Bare se det store bildet. Jeg ble skremt av å kunne hatt en mastergrad og det at jeg hadde over 1 år av livet mitt i faktiske timer in-game.

Jeg er sikker på at andre kjenner seg igjen i dette.