View Single Post
Har selv slutta med WoW (og begynt igjen), og jeg kan bekrefte abstinenser ved slutting. Nå skal det nevnes at jeg egentlig ikke hadde noe annet gående i livet mitt da, noe som gjorde det mye vanskeligere. Jeg slutta for å starte med Age of Conan, men det var svært skuffende, så jeg hoppa tilbake til WoW veldig fort. Sluttet igjen etter det, da i en lengre periode på rundt 7-8 mnd, før jeg begynte igjen nylig for å spille med kompiser.

Vil påstå at hvis man har en jobb, eller skole, eller noe du bryr deg om, hva det nå enn måtte være, vil man ikke slite med abstinenser i lang tid, kanskje ikke i det hele tatt. Det å finne et bedre alternativ for å drepe tid er avgjørende.

Et par gode tips

-Slett WoW og alt som kan minne om det
-Kutt drastisk ned på tiden foran PCen (arbeid, kommunikasjon)
-Hvis du har en kompis som liker å skryte over sine nye epics, be han gi faen.
-Spill et nytt spill, som ikke er like avhengighetsskapende, like underholdende, og like tidskrevende. Selv begynte jeg med cs igjen en stund etter jeg slutta med WoW, og det tok ikke opp i nærheten like mye tid, kanskje mest fordi det er så sykt frustrerende når man dør i cs kontra WoW
-Bygg opp hat mot WoW, tenk over hvor tragisk det faktisk er. Selvom du ikke synes det, overbevis deg selv om det. manipuler deg selv!

Til alle WoW-spillere:

Hold dere unna raideguilder! Det er ikke sunt, uansett hvordan du vrir eller vender på det!